خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید رسیدن به وحدت را راهکار رسیدن جامعه اسلامی به موفقیت دانست و گفت: در انتخابات ناهنجاری‌هایی انجام شد و اهانت‌هایی صورت گرفت که سبب ضربه خورده نظام اسلامی شد، این مباحث نادرست باید در سخنرانی‌ها اصلاح شود تا مردم به اتحاد دعوت شوند.
کد خبر: ۸۸۶۲۵۱۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
ناهنجاری‌های انتخابات سبب ضربه خوردن به نظام شد/روحانیون باید پدر جامعه باشند/مبلغان برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در گردهمایی مبلغان ماه مبارک رمضان که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد، از تبلیغ به عنوان بزرگ‌ترین خدمت طلاب به جامعه نام برد و اظهار کرد: تبلیغ به عنوان یکی از رسالت‌های طلاب مطرح است که طلاب نباید در هیچ دوره‌ای نسبت به این رسالت مهم غافل شوند.

وی با تاکید بر اینکه مبلغان باید نسبت به مباحث روز آگاهی مطلوبی داشته باشند، اضافه کرد: مخاطبان کنونی منبرها نسبت به مباحث روز آگاه هستند به همین علت افراد مبلغ باید آگاهی بیشتری نسبت به مخاطبان داشته باشند تا بتوانند پیام‌های خداوند متعال را در قالب‌های مختلف به شیوه مطلوب به مردم ارائه دهند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انسان باید خود را محو در وجود خدا بداند، تصریح کرد: با داشتن این نگاه مبلغ برای رضایت خداوند متعال سخن می‌گوید؛ اگر انسان مدتی در میان مردم باشد و متن سخنان خود را با خواسته‌های مورد نظر خداوند تنظیم کند می‌تواند آموزه‌های دینی را به مردم انتقال دهد.

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی مباحث بسیاری را مورد تاکید قرار داده است، گفت: مبلغان باید با تکیه بر این آموزه‌ها در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند چرا که در این صورت مردم نیز به سمت آموزه‌های دینی و انجام دستورات الهی سوق داده می‌شوند.

آیت‌الله سبحانی یادآور شد: طلاب باید در منبرهای خود به دنبال مطالب تحول‌آفرین در جوانان باشند، علمای تاریخ به شیوه‌ای سخنرانی می‌کردند که سبب تحول مردم می‌شدند به همین علت توانستند در دوران زندگی خود تغییرهای بسیاری را رقم بزنند؛ گاهی باید در مورد مباحث سیاسی و گاهی در مورد مباحث مذهبی سخنرانی کنیم تا مردم به سمت اسلام گرایش یابند.

وی با تاکید بر اینکه تبلیغ به عنوان یکی از مهم‌ترین تکلیف‌های طلاب است، مطرح کرد: اگر طلاب نتوانند در سفرهای تبلیغی حضور یابند باید دیگر روش‌های تبلیغی در شهر خود را به صورت ویژه دنبال کنند.

آیت‌الله سبحانی از افزایش تهاجم فرهنگی دشمنان با استفاده از ابزار نوین یاد کرد و ادامه داد: جوانان در معرض خطر ماهواره‌ها هستند به همین علت باید جوانان را از خطر این ماهواره‌ها حفظ کرده و نسبت به تهدیدهای اجتماعی و فرهنگی نگاه ویژه داشته باشیم.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه طلاب باید به صورت مستمر به دنبال مطالعه باشند، عنوان کرد: سخنرانی‌های بدون مطالعه سبب کاهش تاثیرگذاری سخنرانی می‌شود به همین علت افراد قبل از منبر رفتن باید نسبت به موضوع مورد نظر مطالعه جامعی داشته باشند.

وی بر ترویج آیات مرتبط قرآن کریم با مباحث اخلاقی تاکید کرد و گفت: ماهواره‌ها و ابزارهای دشمن ترویج مصرف‌گرایی و دنیاطلبی را دنبال می‌کنند در حالی که آخرت‌طلبی و پرهیز از دنیاطلبی مورد تاکید دین مبین اسلام است.

آیت‌الله سبحانی با تاکید بر اینکه دعوت مردم به وحدت و انسجام مورد توجه طلاب قرار گیرد، افزود: وحدت عامل حفظ نظام اسلامی و اختلاف بزرگ‌ترین خطر برای نظام اسلامی است به همین علت همگان باید از این عامل نفاق و تفرقه پرهیز کنند.

وی رسیدن به وحدت را راهکار رسیدن جامعه اسلامی به موفقیت دانست و اظهار کرد: در انتخابات ناهنجاری‌هایی انجام شد و اهانت‌هایی صورت گرفت که سبب ضربه خوردن نظام اسلامی شد، این مباحث نادرست باید در سخنرانی‌ها اصلاح شود تا مردم به اتحاد دعوت شوند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: نظام اسلامی زیر پرچم وحدت می‌تواند به نتیجه برسد و دشمن در شرایط کنونی این وحدت را هدف گرفته است به همین علت همگان باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا مبادا مردم در مساجد و نقاط مختلف دو گروه شوند؛ روحانیون باید پدر مردم باشند تا هر فردی از هر گروهی به این قشر مراجعه کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها