در نشست «سران اسلامی-آمریکایی» صورت گرفت
شاه عربستان سعودی امروز طی سخنانی در افتتاحیه نشست «سران اسلامی-آمریکایی» با حمله‎ای شدید‎اللحن به ایران، این کشور را به «نوک پیکان تروریسم» در منطقه متهم کرد.
کد خبر: ۸۸۶۲۵۵۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، «سلمان بن عبدالعزیز» امروز(یکشنبه) در افتتاحیه نشست «سران اسلامی-آمریکایی» در ریاض با اتخاذ مواضع تند و شدیداللحن، ایران را حامی اصلی تروریسم در منطقه خواند.

شاه عربستان که در حضور ترامپ و دیگر سران عربی و کشورهای اسلامی در ریاض سخنرانی می‌کرد، بعد از سخنانی در باب همزیستی و ویژگی‌های مسالمت‌آمیز دین اسلام، بشدت ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

بنا بر ادعای سلمان، ایران از زمان شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، به «نوک پیکان تروریسم» در منطقه تبدیل شده است.

در حالی که بیشتر اعضای تکفیری و تروریستی داعش و دیگر گروههای تروریستی در سوریه و عراق و منطقه ملیت عربستانی دارند، سلمان تأکید کرد که ایران از طریق گروههای مسلح در منطقه در حال توسعه تروریسم است.

وی ایران، حزب الله، حوثی‎ها، داعش و القاعده را مشابه هم خواند و تاکید کرد که «ما در مقابله با تروریسم موفق عمل کردیم.»

ملک سلمان تصریح کرد: ایران قوانین بین المللی بویژه قوانین مربوط به حسن همسایگی را رعایت نمی کند. رژیم ایرانی برای گسترش طایفه‌گری با همکاری گروه های حامی خود اقدام می کند.

به گزارش فارس،شاه عربستان در این سخنان از تاسیس مرکزی جهانی برای مقابله با تروریسم خبر داد و مدعی شد که  ایران همه قوانین بین‌المللی در خصوص همجواری بی‌توجه بوده است.

سلمان بن عبدالعزیز حل مسئله فلسطین را ضروری توصیف کرد و گفت که این مسئله خواسته‌ای ضروری و عادلانه است.
ارسال نظرات