خبرهای داغ:
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاوند گفت: مزار 9 شهید گمنام شهرستان نهاوند ساماندهی شده است و در حال حاضر بازسازی یادمان پنج شهید گمنام بام نهاوند در دست اجرا است.
کد خبر: ۸۸۶۲۵۸۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی خزایی با بیان اینکه سال گذشته برای نخستین بار با همت استاندار همدان مبلغ 720 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی کل گلزارهای شهدای شهرستان نهاوند اختصاص یافت، اظهار داشت: از این میزان اعتبار مبلغ 180 میلیون تومان برای ساخت یادمان گروه انقلابی ابوذر، 220 میلیون تومان برای ساماندهی 33 گلزار روستایی با 67 مزار شهید و 50 میلیون تومان برای ساماندهی مزار شهید حیدری تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه از 720 میلیون تومان اعتبار سال گذشته مبلغ 300 میلیون تومان به ساماندهی گلزار شهدای گمنام بام نهاوند اختصاص یافته است، تصریح کرد: همچنین با دستور استاندار همدان و با پیگیری‌های امام جمعه نهاوند و فرماندار شهرستان برای نخستین بار نیز مبلغ 300 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی و بازسازی یادمان شهدای گمنام بام نهاوند اختصاص یافته است.

خزایی به شهدای گمنام شهرستان اشاره کرد و افزود: در شهرستان نهاوند 9 شهید گمنام مدفون شده اند که 2 شهید گرانقدر در حوزه‌های علمیه خواهران و حوزه علمیه برادران، دو شهید گمنام در شهر فیروزان و 5 شهید گمنام در بام نهاوند مدفون شده‌اند.

وی عنوان کرد: مزار 9 شهید گمنام شهرستان نهاوند ساماندهی شده است و در حال حاضر بازسازی یادمان پنج شهید گمنام بام نهاوند در دست اجرا است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نهاوند بیان کرد: در حال حاضر بازسازی یادمان شهدای گمنام بام نهاوند 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورتی که این اعتبار 300 میلیون تومانی کاملا تخصیص پیدا کند تا سه ماهه اول سال 96 ساماندهی و بازسازی یادمان شهدای بام نهاوند به اتمام می‌رسید.

وی اظهار داشت: برای این پروژه هیات امنایی در شهرستان تشکیل داده‌ایم که فرماندار نهاوند به عنوان رئیس این هیئت امنا و امام جمعه نهاوند، سپاه ناحیه نهاوند و بنیاد شهید نیز به عنوان اعضای این هیئت امنا هستند.

خزایی اظهار داشت: از میزان اعتبار 720 میلیون تومانی که برای ساماندهی کل گلزارهای شهید شهرستان نهاوند در نظر گرفته شده است تاکنون 41 درصد این مبلغ تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: متولی ساماندهی و ساخت یادمان شهدای گمنام بام نهاوند ابتدا بر عهده شهرداری نهاوند بود که متأسفانه یادمان اولیه‌ای که برای این شهدا ساخته شد طراحی خوبی نداشت و مقرر شد که این یادمان دوباره تخریب شود و یادمان جدیدی برای این شهدا ساخته شود که این پروژه به بسیج سازندگی واگذار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات