خبرگزاری بسیج: بیش از سه سال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی می گذرد و مختصات آن تا حدود زیادی تبیین شده است و مردم انتظار دارند در دوره جدید برنامه های ایجاد اشتغال، رشد اقتصادی و خروج از رکود تورمی در اولویت دولت قرار گیرد و دستاوردها برای همه مردم ملموس باشد.
کد خبر: ۸۸۶۲۵۸۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵

به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه فیروزکوه؛ دکتر مهدی سالاریه بسیجی دانشگاه آزاد فیروزکوه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال 96 را «سال اقتصاد مقاومتی، تولید ــ اشتغال» نامیدند تا سال جاری در ادامه نام‌گذاری سالهای اخیر در جهت به ثمر رسیدن هرچه بیشتر ابر پروژه اقتصاد مقاومتی اقدام شود.

حقیقت تلخ این است که تلاشها در سال 95 که شعارش اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بود، کنار آمارهای مختلفی که از سوی مسئولان ارائه شد، نتوانست آن‌گونه که باید و شاید ثمرات حرکت جمعی اقتصاد کشور به‌سمت پیشرفت درون‌زا و برون‌نگر را فراهم سازد.

 این کارشناس مسائل اقتصادی، افزود: سال گذشته با پیگیری رهبرمعظم انقلاب در جهت اهمیت نهادینه شدن موضوع اقتصاد مقاومتی در دستگاههای اجرایی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شکل گرفت و مسئولان تلاش هایی را نیز در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی  در دو مؤلفه رشد پایدار و  شفافیت انجام داده‌اند لکن اثرات این فعالیتها به هیچ وجه برای مردم عزیز ایران اسلامی قابل لمس نبوده است.

تحقق واقعی و همه جانبه اقتصاد مقاومتی‌؛ مسیر رشد، توسعه پایدار و پیشرفت همراه با عدالت را هموار خواهد کرد چرا که به معنی حداکثرسازی ارزش افزوده و ثروت آفرینی از همه منابع زیرزمینی و روزمینی و نیروی انسانی است که جمهوری اسلامی ایران در همه این عرصه ها از مزیت های ویژه ای برخوردار است.

 اگر رونق تولید ملی تحقق یابد آثار بسیار گسترده ای در بازارهای کار، کالا، پول ، سرمایه و همچنین تامین منابع مالی دولت از محل مالیات خواهد داشت و دشمنان انقلاب هم هرگز نمی توانند با بهانه های تحریم مالی و انتقال پولی و غیره این اقتصاد را تحت کنترل خود درآورند و به همین دلیل، غربی ها و دشمنان انقلاب به شدت از اجرایی شدن الگوی اقتصاد مقاومتی هراس دارند.

 بنا بر تاکید اقتصاددانان داخلی و خارجی اقتصاد ایران یکی از بهترین و کامل ترین  اقتصادهای دنیا از لحاظ مزیت ها و استعدادهای تولید ثروت واقعی و حداکثرسازی ارزش های افزوده محسوب می شود و نیازی به ترحم هیچ کشوری ندارد .

البته باید توجه شود که اصلی ترین رکن اقتصاد مقاومتی در ایران سرمایه های مردمی است و با تقویت قدرت اقتصادی مردم، حضور و مشارکت جدی آنها در صحنه های اقتصادی باید در اولویت برنامه ریزی ها قرار گیرد.

 

ارسال نظرات