از آغاز ذخیره‌سازی بچه میگو تاکنون 500 میلیون قطعه بچه میگو در هرمزگان ذخیره‌سازی شده است.
کد خبر: ۸۸۶۲۵۹۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ معاون آبزی‌پروری اداره کل شیلات هرمزگان در این خصوص در جمع خبرنگاران گفت: فصل ذخیره‌سازی بچه میگو به علت شرایط مناسب آب و هوایی از اوایل اسفند پارسال آغاز شد و تا پایان مرداد ادامه دارد.


علی کریمی افزود: این بچه میگوها در هزار و 500 هکتار از مراکز پرورشی میناب، سیریک، قشم، هنگام و سایه خوش بندرلنگه تکثیر و ذخیره‌سازی شده است.


وی پیش بینی کرد: امسال یک میلیارد و 500 میلیون قطعه لارو میگو در استان تکثیر و ذخیره‌سازی شود که بیش از 12هزار تن میگوی پرورشی تولید شود.


کریمی اضافه کرد: نخستین میگوی تولیدی استان، از اوایل تیر آماده برداشت می‌شود و تا اواخر آذر ادامه دارد.


وی بابیان اینکه هرمزگان حدود چهار هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در شهرستان‌های بندرلنگه، سیریک، جاسک، قشم، میناب، پارسیان و بندرعباس دارد، اضافه کرد: میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که تولید آن از سال 88 به‌صورت آزمایشی در 20 هکتار از مزارع پرورش میگو آغازشده است.


کریمی با اشاره به اینکه پارسال هرمزگان با تولید 10 هزار تن میگو در زمینه تولید این آبزی در کشور رکورد زد، خاطرنشان کرد: کاهش هزینه‌های غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری‌ها و داشتن دوره رشد کمتر از ویژگی‌های میگوی وانامی است.

ارسال نظرات