فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان گفت: سوم خرداد ماه نماد ایثار،مقاومت وایستادگی است.
کد خبر: ۸۸۶۲۶۵۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

سردار رضا ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان گفت: آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال "۱۳۶۱" صورت گرفت.

وی افزود: فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌گاهش را برای مذاکره از دست داد این واقعه از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود، به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان گفت: برنامه‌های سوم خرداد ماه امسال با هدف نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت مداری، روحیه ایثار و شهادت طلبی و خودباوری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبرکبیرانقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) که فرمودند:"خرمشهر را خدا آزاد کرد" یاد آور شد: خرمشهر به خواست خدا و همت فرزندان دلاور ایران آزاد شد.

سردار ترابی درمورد برنامه های سپاه امام سجاد (ع) در سوم خرداد و سالروز گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر، گفت: همایش بزرگ رزمندگان عملیات بیت المقدس، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان هرمزگان و تجلیل از خانواده های معظم شهدای، جانبازان و ایثارگران عملیات بیت المقدس از مهمترین برنامه های سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در روز سوم خرداد است.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان افزود: دیدار با خانواده های معظم شهدا، گلباران و عطر افشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری یادواره های شهدا در نقاط مختلف استان و نشست های صمیمی پیشکشوتان دفاع مقدس از دیگر برنامه های این نهاد انقلابی به مناسبت آزادسازی خرمشهر است.

ارسال نظرات