استاد دانشگاه گفت: در این راستا ما باید تمامی NGO ها و گروه های منحرف و غیر اخلاقی و همچنین بهائیت را به رسمیت بشناسیم.
کد خبر: ۸۸۶۲۶۵۸
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴

فرشته روح افزا فعال حوزه زنان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج اظهار داشت: شورای عالی انقلاب باید دقیقتر بر سند2030 نظارت می کرد.

وی افزود: سند 2030 در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد اما متاسفانه جدی گرفته نشد اعضای شورا تقریباً در جریان این سند بودند اما رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا با بررسی این سند مخالفت می کردند. دولت یازدهم یک دولت کاملا محرمانه و مخفیانه کاری است.

این استاد دانشگاه با اشاره به هدف از اجرای سند 2030 در ایران بیان داشت : هدف از اجرای برنامه 2030 تحقق برابری جنسیتی است طبق این سند باید تمام اطلاعات زیستی، ژن، محیط زیست و اقیانوس ها را بدهیم و یک دستگاه ناظر هم گذاشته اند که بر اجرای این سند در کشور ما نظارت کند تا اگر ما بندهای آن را درست اجرا نکردیم به اینها پاسخ دهیم.

فعال حوزه زنان خاطر نشان کرد: می توان این برداشت را کرد که سند 2030 به صورت غیر مستقیم برای گروه های منحرف و غیر اخلاقی تبلیغ می کند و برای آن قدم بر می دارد. در این راستا ما باید NGO ها و گروه های منحرف و همچنین بهائیت را به رسمیت بشناسیم.

وی در ادامه گفت: دستگاه های ناظر فرهنگی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید می گذاشتند که چنین اتفاقی بیفتد؛ این شورا باید در این قضیه جدی تر وارد می شد البته سند 2030 دغدغه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود اما خود رئیس جمهور تمایلی به بررسی این سند نداشتند و خود ایشان این سند را به رسمیت شناخته بودند تا حدی که این موضوع خبری هم نشد.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه تمام این کارها را با عنوان توسعه پایدار انجام می دادند و نمی گذاشتند خبری شود تصریح کرد: حتی به ما می گویند مصاحبه نکنید و ما را دادگاهی می کنند؛ اینها دولت پنهان کاری هستند مسئول اجرایی کردن سند2030 خانم ابتکار است چون هدف، برابری جنسیتی است و مسئول اجرایی کردن برابری جنسیتی در آسیا، اقیانوسیه و منطقه خودمان از طرف سازمان های بین المللی خانم مولاوردی است؛ این کارها خیانت است.

فعال حوزه زنان تاکید کرد: ما اصلا برابری جنسیتی را قبول نداریم در این مسئله بحث هایی همچون سقط جنین و همجنسگرایی مطرح است ما به عدالت جنسیتی معتقدیم. اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس در جریان قرار نگیرند یکی از خیانت های این دولت است. برخی اعضای شورا مانند خانم مولاوردی در این شورا حضور داشتند و آقای روحانی هم رئیس شورا است که این کارها خیانت است.

دکتر روح افزا با بیان اینکه سکوت شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند 2030 خیانت بود اظهار کرد: این دولت، دولت غیرصادقانه ای است باید مردم را در جریان کامل این سند قرار می دادند. سند 2030 فقط یک سند آموزشی نیست تنها یک بند آن مربوط به آموزش می شود و مهم تر از آموزش، ارائه اجباری آمار منابع نفتی و تغییر اقلیم به صورت مخفیانه به سازمان های بین المللی است چرا باید آمار مواد غذایی، کشاورزی، تعداد دانشگاه ها، کلاس های درس، زنان شاغل، بیکاران، منابع نفتی و غیره را به 18 سازمان تحت پوشش سازمان بین الملل گزارش دهیم؟


ارسال نظرات