نماینده دوره هفتم مجلس در گفتگو با «بسیج»:

کرسنت لکه ننگ پررنگی در عملکرد وزیر نفت است

عشرت شایق با بیان اینکه افشای قرار داد کرسنت به تفکیک توسط وزارت نفت صورت نگرفته افزود: کرسنت منجر به خسارت عظیم به اقتصاد کشورمان شده است. کرسنت لکه ننگ پررنگی در عملکرد آقای زنگنه است.
کد خبر: ۸۸۶۲۶۶۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۰

عشرت شایق نماینده دوره هفتم مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: با توجه به نقش اساسی منابع استراتژیک  نفت و گاز در کشورمان  توجه به شفافیت گزارش‌های  قرارداد کرسنت  از پیش حائز اهمیت است و یکی از مهم ترین  مطالبات مردم در  زمینه شفاف سازی کرسنت ازسوی دولت است.

وی با بیان اینکه افشای قرار داد کرسنت  به تفکیک توسط وزارت نفت صورت نگرفته افزود: کرسنت منجر به خسارت عظیم  به اقتصاد کشورمان شده است. کرسنت  لکه ننگ پررنگی در عملکرد آقای زنگنه است.

وی در ادامه بیان داشت: در پرونده کرسنت فساد در عقد قرارداد به وضوح مشخص بود.

به گزارش خبرگزاری بسیج، دادگاه لاهه دوبار در اردیبهشت و خرداد 92 برگزار شد و در هر دوبار افراد دخیل در فساد این قرارداد در هنگام عقد آن با سوالات فنی طرف ایرانی مواجه می‌شدند از اینرو دادگاه به سمتی پیش رفت که حکم به سود طرف  ایرانی بود  اما پس از انتخابات 24 خرداد 92 ورق برگشت و یک روز پس از انتخابات ، سر وکیل شرکت کرسنت با استناد به مصاحبه های بیژن زنگنه ادعا کرد که  قرار داد کرسنت سالم و بدون فساد بوده است.

در ادامه با انتخاب به وزارت نفت تیر خلاص به ادعای طرف ایرانی زده شد و علی رغم مخالفت‌های شدید با وزارت زنگنه او توانست در یکی از  جلسات جنجالی مجلس رای اعتماد را بگیرد.

گفتنی است که در این میان زنگنه بعد از انتصاب خود به عنوان وزیر نفت و دادن پست‌های وزارت نفت به مسوولینی که در زمان عقد قرارداد کرسنت هم در این مسوولیت‌ها بوده اند باعث شده پرونده کاملا به تسخیر طرف اماراتی درآید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار