دکتر مقدم گفت: پایبندی به اصول اخلاقی کاهش یافته و همین مسئله موجب شده دختران و زنان از مصرف سیگار خجالت نکشند و حتی سیگار و قلیان کشیدن را به عنوان شأن اجتماعی برای خود تلقی می کنند.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۲۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

عدم پایبندی به اصول اخلاقی عامل اصلی گرایش دختران به مصرف سیگاردکتر امان الله قرائی مقدم جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش مصرف سیگار بین دختران و زنان و استفاده از آن به عنوان پز اجتماعی اظهار داشت: متاسفانه یک پدیده شومی که در جامعه گسترش یافته سیگار کشیدن دختران و زنان است که با متانت و وقار دختران جامعه ما هیچ تناسبی ندارد.

وی با اشاره به علل افزایش مصرف سیگار در بین خانم ها افزود: عوامل متعددی در افزایش مصرف سیگار و قلیان در دختران و زنان جامعه ما موثر هستند. این مسئله می تواند ریشه خانوادگی داشته باشد یعنی دخترانی که بد سرپرست و یا بی سرپرست هستند معمولاً به این مسئله روی می آورند.

قرائی مقدم نوع محیط زندگی و جمع دوستان را در این مسئله موثر خواند و گفت: جوانان بیشترین تاثیر را از همسالان خود می گیرند، وقتی در جمع دوستانه عده ای سیگار و دخانیات مصرف می کنند فرد هم ممکن است از آنها تاثیر گرفته و سیگار مصرف کند.

این جامعه شناس خاطر نشان کرد: در حال حاضر پایبندی به اصول اخلاقی کاهش بسیار زیادی یافته و همین مسئله موجب شده دختران و زنان بدون توجه به نعمت های وجود خود مانند وقار و متانت و حیا از این کار خجالت نکشند و حتی سیگار و قلیان کشیدن را به عنوان شأن اجتماعی برای خود تلقی می کنند و این برای یک جامعه بسیار آسیب زا است.


ارسال نظرات