مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان:
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان گفت:ایجاد 5 شرکت دانش‌محور در حمایت جهت تبدیل‌شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان جز برنامه‌هایی است که می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی در حوزه علم و فناوری داشته باشدو از طرفی سبب افزایش سطح علمی و فناورانه استان می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۵۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
مهدی رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان اظهار کرد: بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان لرستان در سال 96 علاوه بر برنامه‌های سال 95 چندین برنامه در جهت تحقق شعار سال نیز در دستور کار قرار داده است.

وی بابیان اینکه ایجاد 5 شرکت دانش‌محور در حمایت جهت تبدیل‌شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان جز برنامه‌هایی است که می‌تواند اشتغال‌زایی خوبی در حوزه علم و فناوری داشته باشد، افزود: از طرفی سبب افزایش سطح علمی و فناورانه استان می‌شود.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان بیان کرد: گسترش مراکز رشد، توسعه و خلاقیت از سه مرکز به 5 مرکز نیز جز اولویت‌های سازمان است که با بهره گرفتن از تجارب مراکز رشدی که در سال‌های قبل راه‌اندازی شده است بتوان فعالیت‌های علمی و تبدیل علم به تجاری‌سازی را اولویت قرارداد.
وی ایجاد کلینیک صنعتی، عمرانی و ... در سال 96 در راستای تولید و اشتغال‌زایی اضافه‌شده است، عنوان کرد: گسترش پایگاه‌های مقاومت مساجد و محلات به پایگاه‌های علمی، پژوهشی از دیگر فعالیت‌هایی است که به برنامه‌های سال 96 اضافه‌شده است.

رحیمی بیان کرد: انتظار می‌رود با استقبالی که از پایگاه‌های علمی توسط بسیجیان شده است شاهد کیفی سازی برنامه‌های بسیج در سطح استان باشیم.

وی گفت: وجود مراکز حمایت از تحقیقات موضوعی نیز جز مراکز منحصربه‌فردی است که روی پروژه‌های با تکنولوژی بالا کار می‌کند که انتظار می‌رود مانند سال 95 که بسیجیان این مرکز رتبه نخست جشنواره جهادگران علم و فناوری را به دست آوردند، در سال 96 نیز تکرار شود و چالش‌های مهم علمی را در این مرکز انجام دهند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان بابیان اینکه ر سال گذشته حدود 30 طرح از بسیجیان لرستانی موردحمایت تا سقف 3 میلیون تومان از سوی سازمان قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در سال 96 این میزان به 40 طرح اضافه‌شده که در مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در مراکز رشد قدر، فجر و بسیج کوهدشت نیز بالغ‌بر 10 طرح در حال انجام است که بعضی از آن‌ها در سال 96 به مرحله تجاری ساز می‌رسد و با حمایت‌های تا سقف 5 میلیون تومان و واگذاری کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مربوطه به مخترعان شاهد رشد و توانمندی این بسیجیان هستیم.

رحیمی گفت: اردوهای جهادی نخبگان در سال 96 باهدف محرومیت‌زدایی و به شکل علمی و با استفاده از گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

وی افزود: برنامه‌هایی که برای این اردوهای جهادی در نظر گفته‌شده درزمینهٔ علمی، پژوهش، فناوری و ایجاد درآمدی پایدار برای محرومین جامعه خواهد بود که می‌توان به نسب نیروگاه‌های خورشیدی KW 1 برای خانواده‌های مستمند است به‌نحوی‌که بتوانند با فروش برق ان به وزارت نیرو درآمدی پایدار برای خود کسب کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان لرستان بیان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با اداره استاندارد کشور، مرکز تحقیقات ناجا، دانشگاه آزاد اسلامی و بنیاد نخبگان توسط سازمان مرکزی انجام‌گرفته است که در سال 96 این تفاهم‌نامه‌ها را در استان اجرایی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی خبرگزاری علم و فناوری در کشور و توسط سازمان مرکزی، افزود: ما نیز به‌نوبه خود در استان در جهت بست گسترش اخبار و اطلاعات علمی و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی هستیم.

انتهای پیام/م.ش


ارسال نظرات