خبرهای داغ:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

ارتقاء مهارت و افزایش دانش قالیبافان قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برگزاری دوره‌های ارتقا مهارت و دانش قالیبافان در بخش‌های مختلف خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۶۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
ارتقاء مهارت و افزایش دانش قالیبافان قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد ذاکری از  برگزاری دوره‌های آموزشی مبانی زیبایی‌شناسی، هم‌نشینی رنگ‌ها، دکوراسیون داخلی و نرم افزارهای طراحی فرش در استان خبر داد و گفت: این دوره‌ها در اردیبهشت ‌ماه سال جاری با همکاری انجمن هنرمندان طراح و نقاش فرش به منظور افزایش اطلاعات و آگاهی‌های طراحان، نقاشان و تولیدکنندگان فرش دستباف با مبانی فکری مشتریان خارجی در هنگام انتخاب و خرید فرش دستباف برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: هزینه‌های برگزاری دوره‌های مذکور توسط مرکز ملی فرش ایران تأمین و پرداخت ‌شده است.

وی با اشاره به پیگیری تکمیل نمایشگاه دائمی فرش دستباف قم و افتتاح آن در سال جاری خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این نمایشگاه گام مؤثر در کمک و حمایت از تولید و اشتغال فعالان فرش قم است.

ذاکری با اشاره ظرفیت 40 هزار نفره اشتغال در بخش صنعت فرش دستباف استان اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله هنر صنعت فرش دستباف قم کاهش فروش و متعاقب آن بیکاری قالیبافان و شاغلان وابسته به این صنعت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزایش قیمت تمام شده تولید، فعالیت رقبای خارجی، تولید و تجارت به روش سنتی بدون اطلاع لازم و کافی از بازارهای خارجی را از مهم‌ترین علل کاهش فروش و عدم موفقیت در بازارهای جهانی دانست و افزود: با توجه به اینکه فرش دستباف قم صادراتی بوده و غالبأ به کشورهای اروپایی، آمریکا و ژاپن صادر می‌شود ارتقاء سطح مهارت و دانش افراد در حوزه تولید و تجارت به ویژه اطلاع از سلیقه و نظر مصرف‌کنندگان خارجی منجر به تولید بهینه و متناسب با نظر و خواست مشتری شده که این موضوع امکان موفقیت در فروش را بیشتر می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار