سومین بیانیه انتخاباتی شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد؛

تبریک حماسه سترگ به عموم ملت ایران

در این بیانیه آمده است: این حماسه سترگ و حضور آگاهانه را به عموم ملت ایران و خصوصا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) که نقش تعیین و تکمیل کننده ای برای حضور حداکثری ملت داشتن،تبریک می گوییم.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۶۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان ضمن تبریک حماسه بزرگ ملی انتخابات و مشارکت گسترده به عموم ملت ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور منتخب با انتقاد از وضعیت و روند برگزاری انتخابات بیانیه ای را صادر کرد.

همچنین در این بیانیه با بررسی و تحلیلی از دورانی که بر دولت یازدهم سپری شد خواهان تغییر در کمبودها و نقص های موجود و حرکت به سمت دولتی جهادی و انقلابی شد.

متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
همانگونه که در بیانیه های قبل گفته شد، آنچه انتخابات در ایران اسلامی را با سایر نظام های سیاسی دنیا متفاوت کرده است، جنبه های انقلابی، معنوی و رقابت برای خدمت بیشتر و پیش برندگی اهداف و آرمان های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب و منظومه انقلاب اسلامی برای ایجاد و استقرار دولت اسلامی تا رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.
 
بر این اساس هم رای دهندگان و هم کسانی که خود را در معرض رای مردم برای پذیرش مسئولیت قرار دادند، اگر با نیت و قصد قربت برای ادای تکلیف و تکمیل پازل انقلاب جهت پیمودن مسیر انقلاب باشد، در هر صورت و هر نتیجه ای پیروز و سربلند این عرصه خواهند بود و مصداقی از اجر عظیم را در کارنامه دنیوی و اخروی خود ضبط و ثبت خواهند نمود.
 
 در آستانه اربعین انقلاب اسلامی ، علی رغم همه کارشکنی های نظام سلطه برای غیر مردمی نشان دادن  حاکمیت دینی در ایران ، باردیگر ملت ایران با هرسلیقه و گرایشی به پای صندوق های رای رفتند تا فراتر از انتخاب یک شخص، رفراندوم دیگری را برای آری گفتن به نظام جمهوری اسلامی و تداوم آرمان های امام و شهدا، منویات ولی امر مسلمین جهان و پاسداشت استقلال و آزادی و انقلاب اسلامی به نمایش بگذارند، بدون شک این انتخابات و انتخاب، نه تنها برنده ای برای آمریکا و استکبار نداشت ، بلکه  پاسخ دندان شکنی به تمام یاوه گویی های آنان بود .
 
این حماسه سترگ و حضور آگاهانه را به عموم ملت ایران و خصوصا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) که نقش تعیین و تکمیل کننده ای برای حضور حداکثری ملت داشتند ،و همچنین به  رئیس جمهور منتخب ملت تبریک گفته و امیدواریم، حضور بالغ بر 70درصدی مردم، پشتوانه ای برای پیش برندگی آرمان های امام و رهبری  و زمینه ای  برای گشایش امور معیشتی، تولید و اشتغال و توجه به اقشار محروم و مستضعف جامه و مردم باشد .
 
بدون تردید رای بیش از 40 میلیونی مردم در ام القرای جهان اسلام به تداوم این نظام اسلامی، هرگز نمی تواند از طرف گروه ها و جریانات ضد انقلاب و مخالف نظام دینی وسایر دشمنان قسم خورده نظام ، مورد سوء استفاده و یا تحلیل و تفسیر قرار گیرد و قطعا پشتوانه ی بزرگی برای امت اسلام و جبهه های حق علیه باطل در سراسر جهان، خصوصا محور مقاومت در منطقه خواهد بود. لازمه این مهم، هوشمندی همه مردم و  دولتمردان حال و آینده است.
 
علیرغم برخی رفتارها و اقدامات خلاف قانون قبل و حین انتخابات توسط عده ای از مسئولین در استان و شهرستان ها، خاصه در برخی دانشگاه ها، از کلاس های درس تا محل های کارورزی در اتاق عمل بیمارستان ها ، در یک نگاه راهبردی به سلامت انتخابات  و فرایندهای قانونی آن، مجریان و ناظران، اعتقاد داشته و نظر نهایی شورای محترم نگهبان را اتمام حجت می دانیم، اما در این خصوص چند نکته مهم از دید دانشجویی غافل نمانده و موردمطالبه جدی است ، که باید توسط دستگاه های ذیربط رسیدگی و اقدام و برخورد لازم، انجام شود .
 
الف : نظارت بسیار ضعیف تعداد قابل توجهی از ناظران انتخاباتی در کنار اقدامات خلاف قانون مجریان در حین  رای گیری در تعدادی از شعب اخذ رای در روز انتخابات
ب:  عدم برقرای نظم و امنیت در بیرون از شعب اخذ رای که متاسفانه حادثه آفرید و باعث رونق خرید و فروش رای شده بود .
ج:تبلیغ ، تهدید و تطمیع تعدادی از اعضا و مجریان برای کاندید خاص خصوصا در روستاها
د:عدم آمادگی هییت های اجرایی برای اخذ رای در ساعات اولیه که در نهایت باعث شد، جمع قابل توجهی نتوانند رای دهند .
  تمکین به رای مردم و اتکا به مر قانون توسط همه رای دهندگان ، و نامزدها ، خصوصا آنهایی که نامزد مورد حمایتشان رای لازم را کسب نکرد ، علی رغم داشتن اعتراض ، بسیار ستودنی و می توان الگو باشد.
 
امیدواریم دولت مستقر در نفس گیری جدید خود ،در کشور و در استان ما ، در استفاده از جوانان متخصص و متعهد و اقدامات جهادی برای زدودن چهره فقر از پیشانی مردم و مناطق محروم بیش از پیش اهتمام  ورزد.
 
اتحادیه بزرگ بسیج دانشجویی و دیگر تشکل های انقلابی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با دولت محترم خصوصا در عرصه های فرهنگی، علمی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی، نقد منصفانه عملکردها و مطالبات به حق مردمی دانشجویی را با قوت پی گیری و  انتطار داریم  موضوعاتی مثل ، ندادن مجوزها، لغو یک طرفه برنامه ها، عدم تشکیل جلسات شورای فرهنگی و شورای نظارت در دانشگاها، بستن سالن ها، شکایت از اعضای فعال تشکل ها، رد برنامه های این تشکل دانشجویی، عدم انتقادپذیری مدیران، و در یک کلام رکود فعالیت های جنبشی، خاصه در تعدادی از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، برطرف شود.


ارسال نظرات