راه اندازی هیئت اندیشه ورز در کانون های مساجد هرمزگان

مسئول دبیرخانه کانون های مساجدهرمزگان بر راه اندازی هیئت«اندیشه ورز» در کانون های فرهنگی هنری تاکیدکرد.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۷۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از فرهنگ و ارشاد هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی در مراسم انعقاد تفاهم نامه سال و طرح اوقات فراغت بین دبیرخانه استان و کانون های فرهنگی هنری شهرستان جاسک، با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: کانون ها باید از فرصت ماه میهمانی خدا و حضور روحانیون برای پیشبرد اهداف به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی، از مسجد به عنوان یکی از امتیارات ویژه ای یاد کرد که خداوند برای ترویج دین و تحکیم مبانی دین مبین اسلام در نظر گرفته است.

حجت الاسلام پهلوانی در ادامه به پیام راهگشای رهبر معظم انقلاب در سال۸۹ به اجلاسیه نماز و ترسیم چشم انداز رسیدن مساجد به طراز اسلامی در آن اشاره و تصریح کرد: این پیام نقشه راهی برای فعالیت های کانون های فرهنگی هنری برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی است.

وی با بیان اینکه معظم له دراین پیام، ضمن تشریح وظایف امام جماعت، از مسجد طراز اسلامی به عنوان مسجدی که آن کانون موعظه و تولید اندیشه دینی باشد نام برده است، خاطرنشان کرد: در این پیام بر ارتباط گیری موثر و هدفمند مسجد باید با گروه های مختلف اشاره شده است.

این مقام مسئول، تجلیل از دانش آموزان موفق توسط امام جماعت تجلیل و رابطه با نخبگان و افراد دارای موفقیت علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی را بخشی از تاکیدات پیام ولی امر مسلمین جهان برشمرد و اضافه کرد: بر اساس این پیام، اهل مسجد باید نسبت به شادی و غم عموم مردم، به ویژه همسایگان مسجد حساس و مسئولیت پذیر و نقش آفرین باشند.

وی کادرسازی و تربیت نیرو را از مهمترین مولفه های دستیابی به مسجد طراز اسلامی معرفی کرد و گفت: کانون ها در زمینه دستیابی به مسجد طراز اسلامی که مستلزم تربیت جوانان با احساس، مسوولیت پذیر و باانگیزه برای نظام اسلامی و دین است، نقش موثری را باید ایفا نمایند.

پهلوانی، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و برگزاری مراسم عقد و ازدواج جوانان در مسجد و ارتباط با خانواده هایی که به تازگی دارای فرزند شده اند و یا از مسافرت زیارتی و یا حتی سیاحتی بازگشته اند را از دیگر مولفه های مسجد طراز اسلامی دانست و بر توجه ویژه کانون ها به قشر جوانان و نوجوان از طریق اجرای برنامه های موثر، مورد نیاز و جذاب آموزشی تاکید کرد.

وی توجه به کودکان و قشر عظیم و تاثیرگذار بانوان را از دیگر رسالت های مهم و کلیدی کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و افزود: کانون ها باید در کنار توجه به برنامه های مختلف، از موضوع مهم ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی غافل نباشند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان در این سفر یک روزه همچنین با مدیر حوزه علمیه برادران، امام جماعت مسجد جامع و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جاسک به صورت جداگانه دیدار کرد.

حضور در منزل پدر یکی از نوجوانان فعال عضو کانون های فرهنگی هنری شهرستان جاسک که به تازگی درگذشته بود و همچنین بازدید از خانه فرهنگ دیجیتال کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) و کانون جامعه المصطفی(ص) روستای جاسک کهنه از دیگر برنامه های این سفر بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار