خبرهای داغ:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند خبر داد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: در سال زراعی 96-95 حدود 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان نهاوند به کشت کلزا اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۸۶۲۸۱۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

احمد باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند بیان داشت: روغن خوراکی یکی از نیازهای غذائی خانوارهای ایرانی است.

وی افزود: مصرف سرانه روغن در ایران 17-16 کیلوگرم در سال است که حدود یک میلیون تن در سال یعنی 95 درصد این محصول از خارج کشور وارد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند تصریح کرد: با توجه به اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و توصیه های رهبری مبنی بر خود اتکائی و توجه به تولید داخلی کاشت دانه های روغنی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی گفت: در کنار انواع دانه های روغنی، کلزا گیاهی است که علاوه بر کیفیت محصول دارای حدود 40 درصد روغن است، برهمین اساس کاشت این محصول مورد توجه کشاورزان شهرستان نهاوند قرار گرفته و در سال زراعی 96-95 حدود 2 هزار هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص یافت.

باقری گفت: با وجود اینکه در آذر ماه سال گذشته حدود 40- 35 درصد مزارع دچار سرمازدگی پائیزه شد، پیش بینی می شود تولید امسال به 3 هزار و 500 تن برسد که به کارخانه روغن منطقه تحویل داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: ادوات برداشت در منطقه وجود داشته و مراکز خرید آمادگی کامل دارند تا محصول تولیدی کشاورزان را به قیمت تضمینی خریداری نمایند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود : توصیه می شود کشاورزان در سال زراعی جاری نیز سطح قابل توجهی از اراضی خود را به کشت کلزا اختصاص دهند.

وی در ادامه گفت : یکی از عوامل تولید و افزایش بهره وری افزایش سطح مکانیزاسیون و استفاده از ماشین آلات و ادوات کشاورزی جدید است.

باقری افزود : طی سال‌های گذشته تعداد زیادی از ماشین آلات فعال در منطقه به تدریج فرسوده شده اند بنابراین توجه به نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی و افزایش ضریب مکانیزاسیون می تواند به افزایش بهره وری کمک کند.

وی خاطر نشان کرد : در سال گذشته اعتبارات مکانیزاسیون شهرستان نهاوند 4.45 میلیارد تومان بود که خوشبختانه مبلغ 9 میلیارد تومان یعنی بیش از 141درصد موفق به جذب اعتبارات شدیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند اظهار داشت :در سال جاری اعتبار مکانیزاسیون شهرستان به بیش از 9.5 میلیارد تومان افزایش یافته است که قابل پرداخت در بخش های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و صنایع تبدیلی است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات