اجرای طرح های مختلف به منظور استفاده از ظرفیت خیران در برنامه های محرومیت زدایی از برنامه های مهم کمیته امداد در ماه رمضان است.
کد خبر: ۸۸۶۲۸۵۵
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه شورای مدیران با اشاره به برنامه های اجرایی این نهاد در ماه رمضان، گفت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای توسعه فعالیتهای خیرخواهانه در جامعه است

هدایت صفری افزود: اجرای طرح های مختلف به منظور استفاده از ظرفیت خیران در برنامه های محرومیت زدایی از برنامه های مهم کمیته امداد در ماه رمضان است .

وی با بیان اینکه حامی یابی برای ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد در قالب طرح های اکرام ومحسنین از برنامه های مهم اجرایی این نهاد در ماه رمضان است، اظهار داشت: اطعام مددجویان با استفاده از مشارکت خیران در قالب توزیع بسته های مواد غذایی و برپایی سفره های افطاری از دیگر برنامه های کمیته امداد در این ماه است .

صفری به اجرای طرح مفتاح الجنه به منظور دیدار با خانواده های تحت حمایت این نهاد با حضور خیران و مسئولان نیز به عنوان یکی از برنامه های مهم کمیته امداد در ماه رمضان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای طرح مفتاح الجنه موجب ایجاد همدلی در جامعه برای کمک به نیازمندان می شود .

وی افزود: برنامه ریزی لازم برای دیدار با چهار هزار و 500 خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان با حضور خیران و مسئولان در ماه رمضان انجام شده است .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه جمع آوری زکات فطره در روز عید فطر از دیگر برنامه های اجرایی این نهاد در ماه رمضان است ، ادامه داد : از محل منابع حاصل از جمع آوری زکات فطره مومنین روزه دار در عید فطر خدمات قابل توجه و هدفمندی به جامعه هدف ارائه می شود .

وی در ادامه با بیان اینکه مساجد ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای برنامه های ماه رمضان هستند ، گفت : مساجد در ماه رمضان محل تجمع مردم بر محور دین بوده و استفاده از این ظرفیت به نفع جامعه هدف کمیته امداد از رویکردهای مهم کمیته امداد در این ماه است.

صفری با اشاره به اینکه مساجد در حوزه های مختلف دارای کارکرد های متعددی هستند ، افزود : کارکردهای اجتماعی مساجد به ویژه در حوزه کمک به نیازمندان موجب می شود تا یک مسجد در طراز انقلاب و اسلام باشد .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه به ضرورت فضاسازی مناسب در ایام ماه رمضان برای افزایش مشارکت خیران در برنامه های این نهاد نیز اشاره کرد و گفت : روحانیت و ائمه جماعات در تبیین اهداف کمیته امداد در حوزه محرومیت زدایی و ایجاد فضای سبقت در خیرات در جامعه و افزایش مشارکت خیران در برنامه های این نهاد نقش بسیار مهمی دارند.

صفری همچنین با بیان اینکه خبرگزاریها و صداوسیما نیز نقش بسیار مهمی در گفتمان سازی و جریان سازی برنامه های محرومیت زدایی کمیته امداد دارند،اظهار کرد : همراهی مناسب اصحاب رسانه و جراید با این نهاد موجب می شود فضاسازی مناسبی در جامعه در حوزه کمک به نیازمندان شکل گرفته و در حوزه کارکردی کمیته امداد نقش آفرینی کند.

ارسال نظرات