فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه فتح خرمشهر نقطه عطفی از دوران دفاع مقدس است،گفت:به فرموده رهبری «حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از صفحات زرین تاریخ این کشور است که در آن اراده های استوار یک ملت به چشم می خورد».
کد خبر: ۸۸۶۲۸۶۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلان، سردار محمد عبدالله پور در نشست خبری ضمن تقدیر از حضور حماسی ملت ایران در انتخابات،اظهار کرد:حضور 70درصدی ملت ایران در این دوره از انتخابات موجب عزت و اقتدار ملی شد.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر نقطه عطفی از دوران دفاع مقدس است،گفت:به فرموده رهبری «حماسه آزادسازی خرمشهر یکی از صفحات زرین تاریخ این کشور است که در آن اراده های استوار یک ملت به چشم می خورد».

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس 6هزار شهید تقدیم دفاع از ایران اسلامی شد،افزود:شهدای گیلانی این عملیات 262 نفر است و براین اساس از هر 23 نفر یک شهید گیلانی است.

سردار عبدالله پور «یا اباعبدالله الحسین » را رمز عملیات بیت المقدس خواند و یادآور شد:در این عملیات 19 هزار عراقی اسیر و 16 هزار عراقی کشته شدند.

وی با اشاره به اظهارات رژیم عراق در خصوص سرعت باورنکردنی ایرانی ها در پیشبرد عملیات گفت: عراقی ها توان جنگیدن را از دست داده بودند و ایرانی ها ۲۴ شبانه روز در این دشت خوزستان یک نفس جنگیدند.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ چهار بار به خرمشهر تجاوز شده است، گفت: خرمشهر دوبار در زمان قاجار و یک بار در زمان پهلوی مورد تجاوز دشمن قرار گرفت که هربار برای آزادسازی آن،مجبور به دادن امتیازات زیادی شده ایم.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد:تنها باری که خرمشهر بدون اعطای کوچکترین امتیازی به دشمن و بدون اینکه حتی وجبی از خاک آن داده شود آزاد شد، در خرداد ماه سال 61 و به همت جوانانی بود که تحت امر بنیانگذار انقلاب اسلامی جانفشانی کردند.

سردار عبدالله پور به ویژه برنامه‌های این هفته اشاره کرد و گفت:افتتاح 97 مسکن مددجویان کمیته امداد توسط سپاه، افتتاح 24 پروژه عمرانی، تجلیل از خانواده شهدا و بازنشستگان، اجرای صبحگاه مشترک و... از مهمترین برنامه‌های هفته گرامی داشت سوم خرداد است.

وی ادامه داد:همچنین از چهار کتاب ساقیان حرم که خاطرات شهدای مدافع حرم در آن نگارش شده است، رونمایی می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان اذعان کرد:گردهمایی بزرگ رزمندگان، رژه موتورسواران، برپایی نشست های بصیرتی، دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه ها در این هفته است.

وی خاطرنشان کرد:تجلیل از خادمین شهدا و دست اندرکاران راهیان نور در روز پنجشنبه همزمان با گلباران گلزار شهدا برگزار می شود.

ارسال نظرات