به بهانه سالروز شهادت شهید بروجردی:

عشق به ولایت، شهید بروجردی را مسیح کردستان کرد/فرماندهان زیادی از مکتب شهید دانش آموختند

سردار شهید "محمد بروجردی" که به مسیح کردستان لقب گرفت یکی از بزرگ مردان تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود که 34 سال پیش در راه دفاع از وطن و اسلام به شهادت رسید.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۰۱
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان  روز اول خرداد  سالروز شهادت بزرگ مردی است که به مسیح کردستان لقب گرفت، شهیدی که سالها در جبهه های جنگ در مقابل دشمنان ایستاد و در این راه به فیض شهادت رسید.

 شهید "محمد بروجردی" در سال 1333 در روستای دره گرگ شهرستان بروجرد متولد شد، 6 سال داشت که پدرش را از دست داد و بعد از فوت پدر بود که به همراه مادر و چهار خواهر و برادر دیگر به تهران آمدند.

نتیجه تصویری برای شهید بروجردی

شهید بروجردی از همان دوران کودکی نسبت به خانواده مسئولیت را احساس می کرد و همین سبب شد تا روزها مشغول به کار شود و کمک خرج مادر باشد و در کنار کار، درس را به خوبی بیاموزد و در مدرسه شاگرد ممتاز گردد.

 

ویژگی های اخلاقی و رفتاری شهید بروجردی از همان ابتدا منحصر به فرد بود و در دوران جوانی و قبل از پیروزی انقلاب در بیشتر فعالیت ها حضور داشت و در آن دوران اعلامیه های زیادی را پخش می کرد.

نتیجه تصویری برای شهید بروجردی

در همین راستا با خواهر بزرگ شهید بروجردی گفتگویی انجام شده است.

 

"اشرف بروجردی" خواهر بزرگ شهید بروجردی در گفت و گو با بازتاب بروجرد گفت: ما پنج تا خواهر و برادر بودیم که محمد فرزند سوم خانواده بود و بعد از فوت پدر و سکونت در تهران نسبت به همه احساس وظیفه می کرد و در کار و درس همیشه ممتاز بود.

 

وی اضافه کرد: ویژگی های اخلاقی و رفتاری شهید بروجردی آنقدر زیاد است که نمی توان آنها را در یک یا دو جمله گفت اما خوش اخلاقی محمد همیشه نمونه بود و هیچگاه به فکر دنیا نبود و از همان دوران نوجوانی مشخص بود که محمد یک فرد خاص است.

نتیجه تصویری برای شهید بروجردی

به گفته وی شهید بروجردی قبل از انقلاب با امام(ره) همراه بود و در دوران نوجوانی هم با سن و سال کمی که داشت اعلامیه پخش می کرد و 16 ساله بود که با توجه به فعالیت هایی که داشت و عشق شهادتی که در او می دیدم، می دانستیم محمد شهید می شود.

 

وی افزود:26 سال داشت که جنگ آغاز شد و در همان ابتدا بی تفاوت نبود و در جبهه ها حاضر شد و گفت اسلام در خطر است و باید همه به وظیفه خود عمل کنیم و در همان زمان بود که به کردستان اعزام شد چرا که موقعیت کردستان در خطر بود و امنیت در آنجا نبود و شهید بروجردی به همراه چند نفر دیگر از همرزمانش به کردستان رفتند و با تلاش های فراوان امنیت در کردستان برقرار شد.

نتیجه تصویری برای شهید بروجردی

خواهر شهید بروجرد اظهار داشت: محمد بروجردی چند سال در کردستان ماند و به وظیفه خود عمل کرد و به مسیح کردستان لقب گرفت و با توجه به گذشت 34 سال از شهادت محمد هنوز برخی از کردها که ما را می بینند گریه می کنند و  از فعالیت ها و تلاش های محمد می گویند.

وی بیان کرد: بعد از چند سال قرار بود شهید بروجردی به تهران منتقل شود و تیم دیگری به کردستان اعزام شود و همان زمان من تلفنی با محمد صحبت کردم و گفتم دلمان برایت تنگ شده و وی در جواب گفت به زودی خواهم آمد.

 

خواهر شهید بروجردی اضافه کرد: شب قبل از شهادت محمد خوابی دیدم و خیلی نگران شدم، صبح بعد از نماز بود که تلفنی با محمد صحبت کردم و گفت می آیم و من همان روز منتظر آمدن محمد بودم  و تنها چند لحظه بعد از آخرین تماس من با برادرم، محمد شهید شده بود.

 

به گفته وی عصر همان روز بود که به ما گفتند محمد به شهادت رسیده، خبر شهادت محمد را که شنیدم برایم خیلی سخت بود چرا که داغ برادر برای یک خواهر سخت است اما از این که محمد در راه دفاع از وطن و اسلام به شهادت رسیده بود کمی آرام شدم.

 

خواهر شهید با اشاره به این که شهید بروجردی دو فرزند 5 و 3 ساله داشت که به شهادت رسید گفت: حسین 5 ساله و سمیه 3 ساله بود که پدرشان به شهادت رسید اما در طول این سالها هر چه من را می بینند دوست دارند از خاطرات دوران کودکی پدرشان برایشان صحبت کنم.

نتیجه تصویری برای شهید بروجردی

وی بیان کرد: شهید بروجردی همیشه توصیه می کرد پشتیبان ولایت باشید و همیشه در راه ولایت قدم برداریم و امروز همه ما وظیفه داریم به وصیت شهدا عمل کنیم.

 

خواهر شیهد بروجردی در پایان صحبت هایش گفت: هر هفته بر سر مزار شهید بروجردی حاضر می شوم، هر زمانی که دلتنگ می شوم  و بر سر مزار محمد می روم، کلی با برادرم درد دل می کنم و آرام می شوم.

به گزارش بازتاب بروجرد شهید بروجردی یکی از افتخارات مردم بروجرد است که  در اول خرداد ماه سال 62 به شهادت رسید.

 روحش شاد و یادش گرامی باد.

انتهای پیام/z

ارسال نظرات