دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق به تبیین جمله معروف دانشجو مؤذن جامعه است، پرداخت و گفت: راز ماندگاری انقلاب طبق گفته امام خمینی(ره) صراحت است و مطمئنا مصلحت مردم ایران نیز در ماندگاری نهضت امام خمینی(ره) است.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۰۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از  ابصارخبر، حسین شمسی پور دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در جمع اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی به تبیین جمله معروف شهید بهشتی، پرداخت و گفت:جامعه ی نماز خوان جامعه ای است که در آن هر روز از سردمداران فساد، یعنی "مغضوب علیهم"و از دنباله روان فساد، یعنی از "ضالین" تبری جسته شود.

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک به علیرضا نعمتی بعنوان دبیر جدید انجمن به جملات شهید بهشتی در خصوص دانشجویان اشاره کرد و گفت: به یقین همه دانشجویان با جمله ی معروف"دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود" آشنا هستید.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی طبق گفته بزرگان، دانشجو را مصداق بارز عبارت قرآنی" الذین یقیمون الصلاة" میدانست، خاطر نشان کرد: منظور این شهید از نماز خواندن امت یک حقیقت برتر و بالاتری است. یعنی دانشجو نقش موثری در به پا داشتن نماز در جامعه دارد. دانشجو باید جامعه را جامعه ای نماز خوان کند، نه به معنای اینکه یک عبادت را همه انجام بدهند، نه این که فلانی نماز خوان نیست و باید ما نماز خوانش کنیم. یعنی جامعه ای که دائما به یاد خدا و در راه خداست. جامعه ای که میگوید " ایاک نعبد و ایاک نستعین" جز خدا کسی را عبادت و عبودیت نمیکند و جز به خدا به هیچ کس دیگر اتکاء و از کسی استعانت نمی جوید. جامعه ی نماز خوان یعنی آن جامعه ای که هر روز از سردمداران فساد،یعنی "مغضوب علیهم" و از دنباله روان فساد، یعنی از "ضالین" تبری می جویند. نماز اینهاست.

شمسی پور با اشاره یه بیانات رهبر معظم انقلاب در اینخصوص گفت: اگر کسی سعی میکند انسان های دیگر را نماز خوان کند به این معنا، این در حقیقت در راه عبودیت مطلق حق، در راه ریشه کن کردن فساد و از بین بردن من و ما در راه ایجاد وحدت اجتماعی و انسانی میان آحاد امت مسلمانان و آحاد بشریت است.

وی یکی از کارهای بزرگ دانشجویان را فراهم کردن زمینه های ظهور حضرت با بصیرت افزایی عنوان کرد و گفت: همه ما وظیفه داریم تا با روشنگری  و بصیرت افزایی در جامعه در راه ریشه کن کردن فساد قدم برداریم.

دبیر سابق انجمن اسلامی دانشجویان رسالت انجمن اسلامی با اشاره به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به تبیین رسالت های دانشجویان پرداخت و گفت: دانشجویان باید بنا به فرموده ی امام خمینی(ره)، رسالت انبیاء را با تمام قوت و توان به پیش ببرید، در رفتارشان محافظه کاری را برابر با مصلحت اندیشی ندانسته و آرمان های انقلاب را با صراحت تمام دنبال کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان امروز باید انقلابی عمل کنند، گفت: راز ماندگاری انقلاب طبق گفته امام خمینی(ره) صراحت است و مطمئنا مصلحت تمام مردم ایران در ماندگاری نهضت امام خمینی(ره) است.

ارسال نظرات