مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی در جمع مبلغان زکات با بیان اینکه کشاورزان خیر استان سال گذشته بیش از 135 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند، افزود: از مجموع زکات جمع آوری شده 57 درصد برای امور محرومان و 43 درصد به طرح های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۰۹
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از کمیته امداد استان، محمد کلامی با بیان اینکه از زکات جمع آوری شده 73 میلیارد و 473 میلیون ریال برای امور محرومان هزینه شده است، اظهار کرد: اهدای جهیزیه به 342 نوعروس، پرداخت کمک هزینه درمان برای یک هزار و 373 بیمار نیازمند، پرداخت کمک هزینه تحصیلی 682 دانش آموز، تعمیر 40 واحد مسکونی و ساخت 33 واحد مسکونی برای نیازمندان از جمله هزینه های زکات برای امور محرومان در سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 63 میلیارد ریال از زکات جمع آوری شده در سال گذشته برای طرح های عمرانی عام المنفعه هزینه شده است، بیان کرد: طی این مدت 64 طرح عمرانی از جمله مسجد، حسینیه و غسالخانه ساخت و 48 طرح نیز تعمیر و بازسازی شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه پنج هزار و 957 عامل افتخاری زکات در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته از یک هزار و 610 روستای مشمول زکات در استان کشاورزان یک هزار و 33 روستا زکات خود را پرداخت کرده اند.

دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان طی سال گذشته در جمع آوری زکات رتبه ششم و در زمینه جمع‌آوری زکات فطره رتبه سوم را در بین استان‌ها کسب کرد، افزود: سال گذشته 409 مبلغ زکات به روستاهای استان اعزام شدند، عاملان و مبلغان زکات طی این مدت برای 31 هزار نفر به صورت گروهی و چهره به چهره زکات را تبلیغ کردند.

وی با اعلام اینکه در سال گذشته بیش از 25 میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع آوری شد، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال 73 میلیارد ریال زکات فطره در استان جمع آوری شود که 200 درصد نسبت به سال 95 افزایش خواهد یافت.

کلامی با تاکید به اینکه باید مبالغ و محل هزینه زکات جمع آوری شده به صورت شفاف به مردم اعلام شود، افزود: هر سال باید سهم فقرا از زکات افزایش یابد و محرومان باید طعم شیرین پرداخت زکات را در سفره های خود احساس کنند.

دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کار زکات کار اداری نیست و ساعات کاری مشخصی ندارد، خاطرنشان کرد: اگر آمار واقعی و عملکرد زکات صادقانه به مردم گفته نشود میزان مشارکت آنان و اعتماد افکار عمومی کاهش پیدا می کند.مردم باید بدانند که زکات چگونه جمع آوری و چگونه هزینه می شود.

ارسال نظرات