مدیر کل پزشکی قانونی لرستان در جمع خبرنگاران :

جان باختن ۴۶۵ لرستانی در سوانح رانندگی

مدیر کل پزشکی قانونی لرستان از فوت ۴۶۵ نفر در سوانح رانندگی این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۲۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان حمیدرضا نظیفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بررسی تعداد پرونده‌های تشکیل شده طی سال گذشته در لرستان تعداد هشت هزار و ۶۸۴ نفر بر اثر جراحات ناشی از تصادف به پزشکی قانونی لرستان مراجعه کرده اند.

وی افزود: این تعداد به لحاظ تفکیک جنسیتی شامل ۶ هزار و ۶۴۲ نفر مرد و ۲ هزار و ۴۲ نفر زن بوده اند.

عضو شورای قضایی استان لرستان عنوان کرد: همچنین در بررسی پرونده‌های جان باختگان حوادث رانندگی طی سال ۹۵ در لرستان تعداد ۴۶۵ نفر جان خود را از دست داده اند که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۴ به میزان ۴.۸رشد داشته است.

نظیفی همچنین با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان لرستان و مسیر ارتباطی آن بین شمال و جنوب کشور، درصد قابل توجهی از آمار تصادفات چه جرحی و چه موارد منجر به فوت را به دلیل یاد شده دانست و گفت : در طول سال ۹۵ از مجموع ۴۶۵ نفر فوتی ۳۵۰ نفر در محورهای برون شهری، ۷۵ نفر در مسیرهای درون شهری و ۴۰ نفر در جاده های روستایی جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه تصادفات جاده ای دومین عامل مرگ و میر در کشور است و متاسفانه هر ساله بهترین سرمایه های انسانی را در تصادفات جاده ای از دست می دهیم، تاکید کرد: یکی از مباحث مورد نظر برای کاهش تلفات رانندگی ایجاد زیر ساخت های جاده ای و بحث آموزش و فرهنگ سازی است.

عضو شورای قضایی استان لرستان تصریح کرد: همچنین باید رانندگان بر این امر توجه داشته باشند که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سلامتی خودشان را تضمین می کنند و برای حفظ جان خود به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می گذارند.

انتهای پیام /z
ارسال نظرات