یک کارآفرین در گفتگو با«بسیج»:

تولیدکنندگان برای حمایت، نیاز به وام 4 درصدی دارند

فضلی ادبی گفت: تولیدکننده نوپایی که کار خود را تازه شروع کرده است تجربه من را ندارد. بنابراین راه به جایی می رسد تا سرمایه های اقتصادی در بانک ها بماند و سرمایه ای وارد صنعت تولید نشود.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۸۹
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲
رضا فضلی ادبی کارآفرین و تولید کننده عسل طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره انتظارات اش از دولت روی کار آمده اظهار داشت: وام هایی که در قالب سود ها 18 درصد و 22 درصد است، هیچ تولیدکننده را ترغیب نمی کند تا با آن کاری را آغاز کند یا پیشرفت و یا حرکتی را برای تولید ایران انجام دهند.

وی افزود: وام های برنامه ریزی شده باید چیزی حدود 4 درصد باشد تا حداقل یک تولیدکننده با ریسک کمتری برای ادامه کار خود اقدام کند. متاسفانه در دولت تدبیر و امید هیچ تدبیری برای آن نشد و هنوز هم کسانی هستند که ورشکست شدند.

فضلی ادبی در خصوص شرایط رکودی که در بازار است گفت: رکود در ایران رکورد زده است و هر تجارتخانه ای از وضعیت موجود اظهار ناامیدی می کند. مدتی است با چندین تن عسل به بندرعباس سفر کردم که چیزی قریب به 70 میلیون سرمایه می شود اما وقتی به شهر خود برگشتم این سرمایه 30 میلیون بازدهی داشت و حدود 40 میلیون ضرر کردم.

این کارآفرین تصریح کرد: بنده به واسطه تجربه و کاری که دارم شاید بتوانم این سرمایه از دست رفته را با تجارتی به دست بیاورم اما تولیدکننده نوپایی که کار خود را تازه شروع کرده است تجربه من را ندارد. بنابراین راه به جایی می رسد تا سرمایه های اقتصادی در بانک ها بماند و سرمایه ای وارد صنعت تولید نشود.

ارسال نظرات