فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر:

فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۸۸۶۲۹۹۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
حسن ذوالفقاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر، ضمن گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر، اظهار کرد:فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است وهمانطور که امام راحل فرمودند«خرمشهر را خدا آزاد کرد».

ذوالفقاری تصریح کرد: فتح خرمشهر، فتح خاک نیست؛ بلکه فتح ارزشهاست و ایستادگی و مقاومت و وحدت کلمه رمز پیروزی این عملیات غرورآفرین بود.

وی گفت: پیام این روز بزرگ این است که در هر برهه از زمان با اتکا به خداوند متعال و ایستادگی و مقاومت در برابر فشارها و مشکلات و وحدت و همبستگی می توان کارهای بزرگی را رقم زد.

وی خاطرنشان کرد: در سلسله عملیاتهای بزرگ رزمندگان، عملیات بیت المقدس از جایگاه خاصی برخوردار است که در منطقه ای به وسعت 6000 کیلومتر در تاریخ دهم اردیبهشت سال شصت و یک با رمز «یا علی بن ابیطالب» به منظور آزادسازی خرمشهرآغاز شد .

ذوالفقاری در ادامه گفت: این عملیات در چهار مرحله برنامه ریزی شده بود که آزاد سازی خرمشهر در مرحله چهارم انجام گرفت که در مجموع مهمترین اهداف این عملیات بزرگ آزاد سازی حدود 5400 کیلومتر از خاک ایران وشهرهای خرمشهر،هویزه وپادگان حمید وانهدام نیروی دشمن وخارج نمودن شهرهای اهواز ،حمیدیه وسوسنگرد از برد توپخانه دشمن بود.

وی با بیان اینکه امسال در اجرای برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر با شعار من انقلابیم 46 عنوان برنامه اجرا می گرددکه از مهمترین برنامه های آن نشست بصیرتی با سخنرانی سید حسین علوی مدیر عامل خبرگزاری بسیج در مسجد امام علی (ع)مهدیشهر می باشد.

ذوالفقاری راهپیمایی نیروهای مسلح وبسیجیان و ادارات، گلباران مزار شهدا، برپایی نمایشگاه عکس، دیدار با خانواده های شهدای مدافع حرم، برگزاری یادواره شهداورژه موتوری از دیگر برنامه های سوم خرداد عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مهدیشهر افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از رزمندگان و شهیدان حماسه سوم خرداد، دیدار با امام جمعه، برگزاری شب شعر و خاطره گویی از دیگر برنامه های سالروز آزاد سازی خرمشهر است که در سطح پایگاه ها و حوزه های مقاومت اجرا می شود.

وی اضافه کرد: تجمع بزرگ رزمندگان در سوم خرداد در حسینیه المهدی مهدیشهر با حضور سردار استاد حسینی معاون اجرایی سازمان بسیج مستضعفین از دیگر برنامه های شاخص در این روز است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار