خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند:

ایمان قوی امام(ره) و رزمندگان خرمشهر را آزاد کرد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند یکی از عوامل پیروزی و فتح خرمشهر را ایمان قوی امام (ره) و رزمندگان برشمرد و گفت: امام(ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.
کد خبر: ۸۸۶۳۰۱۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
حجت الاسلام حمزه شیرزادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند در خصوص فرا رسیدن سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و همچنین دلایل سقوط این شهر اظهار داشت : یکی از دلایل سقوط خرمشهر بی کفایتی رئیس جمهور وقت بنی صدر بود، زمان سقوط خرمشهر بنی صدر رئیس جمهور و فرمانده کل قوا بود که متأسفانه باعث بروز مشکلات فراوانی برای رزمندگان دفاع مقدس شد.

وی افزود : از آنجا که بنی صدر خود اعتقادی به دفاع و مقاومت نداشت از حضور نیروهای نظامی در این منطقه جلوگیری می‌کرد و مانع ارسال تسلیحات و کمک به رزمندگان می شد .

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: حتی اکثر نیروهای اعزامی به خرمشهر اسلحه نداشتند و با دست خالی در مقابل نیروهای مهاجم عراقی که مجهز به یک لشکر زرهی و یک تیپ نیروی مخصوص و نود قبضه توپ که شب و روز بر روی مردم مظلوم خرمشهر می بارید و 35 روز در سخت ترین موقعیت مقاومت کردند و با وجود این مقاومت در چهارم آبان ماه سال 59 سقوط کرد .

وی اضافه کرد: دومین علت سقوط خرمشهر، استراتژی اشتباه بنی صدر بود که به عنوان فرمانده کل قوا معتقد بود باید دشمن را به داخل کشور بکشد و سپس او را نابود کند یعنی دادن زمین و گرفتن زمان که کاملاٌ اشتباه است .

شیرزادی گفت : از دیگر عوامل سقوط خرمشهر عدم آمادگی مسئولان کشور برای مواجهه با شرایط جنگی بود که به خاطر کوتاهی رئیس جمهور وقت (بنی صدر) صورت گرفت.

وی ادامه داد: از عومل سقوط خرمشهر نگاه نادرست بنی صدر در به‌کار گیری نیروهای مردمی و انقلابی و اعتبار قائل شدن برای آنان چون خود رئیس جمهور روحیه دفاع و مقاومت نداشت و به نیروهای انقلابی را باور نمی کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه نهاوند در ادامه اضافه کرد: با عملیات بیت المقدس توسط رزمندگان دلیر ایران که فرماندهی آنان تغییر کرده و بنی صدر عزل شده بود و با ریاست جمهوری حضرت آیت الله امام خامنه ای خرمشهر آزاد شد .

وی یکی از عوامل پیروزی و فتح خرمشهر را ایمان قوی امام (ره) و رزمندگان برشمرد و گفت: امام(ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد.

شیرزادی ابراز داشت: شجاعت رزمندگان و مقاومت آنان، دانش نظامی و قوّت فرماندهی و هوشیاری و استعداد جوانان مومن ایران با مدیریت و ریاست جمهوری وقت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) از دیگر عوامل پیروزی بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه در هر زمانی دولت مقتدر و شجاع بر سرکار باشد ملت را سرافراز خواهد کرد و پیروز و بالعکس یک دولت غیر انقلابی که چشم امید او به خارج و بیگانگان باشد در لحظه های حساس ممکن است کشور را تحویل بیگانگان دهد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار