واکنش ها به حرمت شکنی به نام جشن انتخاباتی:

بيانيه حوزه علمیه اردکان در اعتراض به سوء استفاده برخی از جشن های انتخاباتی

حوزه علمیه برادران و خواهران شهرستان اردکان در اعتراض به سوء استفاده برخی از جشن های انتخاباتی بيانيه اي صادر کردند.
کد خبر: ۸۸۶۳۰۵۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردکان، حوزه علمیه برادران و خواهران شهرستان اردکان در اعتراض به سوء استفاده برخی از جشن های انتخاباتی بيانيه اي صادر کردند.

متن پيام بدين شرح است:

به نام خدا

حضور پررنگ و حماسی مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری امسال باعث شور و شعف و خوشحالی رهبر معظم انقلاب و مردم ایران گشت و تحسین همگان را برانگیخت. بی تردید این حضور حماسی مردم، نشان از اقتدار و عظمت و بالندگی ایران عزیز و مهر تاییدی بر نظام جمهوری اسلامی است.

طبعا شادی بعد از انتخابات برای کسانی که کاندیدای مورد نظرشان رای آورده است، حق آنان است؛ اما اقدام وقیحانه و بی شرمانه برخی از فرصت طلبان در سوء استفاده از جشنهای پیروزی، با برگزاری رقص و پایکوبی درملاء عام و بعضا به صورت مختلط، شیرینی این جشن حماسی را بر کام همگان تلخ نمود و دلهای عموم مردم مسلمان و مومن و متدین که از قضا خود به رئیس جمهور منتخب رای داده اند را جریحه دار کرد و موجب تاثر امت انقلابی و مسلمان این شهرستان گردید.

بی تردید این گونه هنجارشکنی ها ابدا امری نیست که قابل دفاع و اغماض باشد لذا هر گونه سکوت و بی مبالاتی در این قضیه مسلما در حکم همراهی با حرمت شکنان می باشد.

سوال اینجاست که چرا دارالعباده شهر بزرگانی چون ایت الله خاتمی و آیت الله بهجتی، شهر مساجد و مهد حجاب و عفاف که مردمی مومن و عزتمند و مسئولینی متدین دارد باید شاهد و ناظر چنین اعمال خلاف عرف و شرعی باشد؟ چرا مسؤولان محترم و در راس آنان فرماندار که مسؤولیت مستقیم چنین برنامه هایی متوجه وی می باشد کوتاهی می کنند؟ تجمع شب اول و دوم که همراه با رقص و پایکوبی بوده اگر با مجوز فرمانداری صورت گرفته باید مسؤولیت آن را فرمانداری برعهده بگیرد و اگر بدون مجوز بوده باید برخورد می شد. چرا فرمانداری به اعتراض دلسوزانه و دردمندانه امام جمعه محترم و روحانیت و مردم متدین ترتیب اثر نمی دهد؟

ما طلاب و مردم متدین این شهرستان برحسب وظیفه و تکلیف شرعی همچون هر انسان آزاده ای، ضمن محکومیت این اعمال غیر اخلاقی و غیر شرعی، اعتراض و انزجار خود را نسبت به آن اعلام می داریم و از باب نهی از منکر و تذکر، با هشدار و اخطار جدی به مسئولان امر، خواستار بررسی کامل و برخورد قانونی با خاطیان و نیز تدبیر و چاره اندیشی و ایجاد ساز و کار فرهنگی مناسب، به منظور پیشگیری از وقوع مجدد اینگونه اتفاقات ناگوار و تکرار آن، هستیم.

والسلام

حوزه علمیه برادران امام صادق علیه السلام اردکان و حوزه علمیه خواهران فاطمة الزهراء سلام الله علیها

ارسال نظرات
آخرین اخبار