خبرهای داغ:
حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی:
حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی نویسنده کتاب عصر امام خمینی و امام جمعه موقت اهواز در یادداشتی به بررسی آثار انتخابات پرداخته است.
کد خبر: ۸۸۶۳۰۷۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

؛ حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی: بی تردید مهمترین و ملموس ترین نتیجه این انتخابات مردم سالاری دینی، اقتدار بیش از پیش نظام و رهبری حکیم آن است. در این عرصه فارغ از نتیجه ظاهری، پیروز واقعی آن کسانی هستند که به تکلیف الهی خود در این زمینه عمل کرده و با نیت خالص و با هدف استحکام بخشیدن به شعائر الهی در پای صندوق های رای حاضر شده باشند.

اگر چه کاندیدای جبهه عدالتخواهان، فسادستیزان و محرومان حائز اکثریت آراء نشد اما پیروز واقعی این میدان او و گفتمان عدالتخواهانه اش بود. در تحلیل خروجی انتخابات نباید با ارائه تحلیل های سطحی به بررسی فعل و انفعالات گذرای برآمده از آن اکتفاء نمود.

1. با نگاهی عمیق به این انتخابات پرشور و نتایج آن باید گفت: از خلال همدلی خواص جبهه انقلاب اسلامی و گفتمان انقلابی نامزدهای محترم آن بویژه نامزد اصلی یعنی آیت الله رییسی جریان انقلابیون و حزب اللهِ بی ادعا انسجام بی نظیری پیدا کرد و تنگه های اُحُد متعددی را که "جریان استحاله طلب و لیبرالیسم وطنی" سالها از معبر آنها ارزش های انقلابی و الهی را مورد تهاجم قرار میداد مسدود نمودند.

2. جریان انقلابی با بازسازی ساختاری و به کارگیری روش های نوین خود میلیون ها جوان معنویت خواه و عدالت خواه را به میدان انتخابات راهی و توانست پرچم مطالبه گری اقشار محروم جامعه را در مقابل جریان زر و تزویر داخلی مجدداً به اهتزاز درآورد.

3. اجتماعات ده ها و صدها هزارنفری مردم و جوانان پرشور انقلابی در مراکز استانها مهر تایید دیگری و دلیل واضحی بر به ثمر نشستن تلاش‌های فرهنگی جبهه انقلابیون در دفع فتنه فرهنگی دشمن و وادادگی انقلابیون پشیمان و خسته بود. ثمره ای که "افسران جنگ نرم" در حفظ و توسعه آن باید بکوشند.

4. ثبت بالاترین آرا در تاريخ انتخابات ریاست جمهوری کشور (قریب به ۱۶میلیون) پس از رییس جمهور منتخب آنهم در کمتر از دو ماه تبلیغات بدون استفاده از امکانات دولتی و شبکه زنجیره ای ها و بذل و بخشش های عجیب و وسیع و رقيب هراسی و...، از سوی نامزد جریان رقیب حاکی از توانایی مضاعف جبهه انقلابیون در جلب ظرفیت عظیم مردم در عرصه های مختلف دارد و این سرمایه مهمی است که باید آن را پاس داشت.

5. نگارنده که سالهاست به تحقیق پیرامون ماهیت شناسی انقلاب اسلامی و چرایی و چگونگی دشمنی نظام سلطه با آن می‌پردازد، به یقین می گوید سردمداران نظام سلطه و اندیشکده های مختلف غربی با حساسیت فراوان ظهور، حیات و یکپارچگی دوباره جریان انقلابی و اتحاد و این اجتماعات پرشور صدها هزارنفری را رصد نموده و بی تردید این اتفاق مبارک #موج فزاینده ای از نگرانی و سردرگمی آنان را موجب گردیده است.

6. انتخابات ریاست جمهوری با همه حوادث تلخ و شیرین به پایان رسید و غبار هیاهوی تبلیغاتی فرو نشسته، علاوه بر لزوم رسیدگی دقیق به تخلفات صورت گرفته؛ آنچه در این میان باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد رویش لشکرهای تازه نفس، پرشور و با بصیرتی است که جان برکف با استفاده از فرصت انتخابات، اقتدار خود را به نمایش گذاشتند و این است فتح الفتوح انقلاب اسلامی...

میراحمدرضا حاجتی

نویسنده كتاب عصر امام خمينی

ارسال نظرات
پر بیننده ها