استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر "در مدت باقی‌مانده حضورم در سیستان و بلوچستان به همه تعهداتم عمل می‌کنم"، گفت:مردم استان ما از دیگر استان‌های مرزی کشور در زمینه مشارکت در انتخابات پیشتاز هستند و در پاسخ به این مشارکت گسترده می‌طلبد با تمام توان به این مردم خدمت کنیم .
کد خبر: ۸۸۶۳۱۶۴
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

 به گزارش خبرگزاری  بسیج ازاستان سیستان و بلوچستان  علی‌اوسط هاشمی در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان ضمن عرض تبریک جهت حضور حداکثری مردم ایران در انتخابات، اظهار داشت: این حضور تداعی‌بخش حضور مردم در سال‌های ابتدای انقلاب بود و مایه  افتخار که پس از گذشت حدود 40 سال از عمر پربرکت انقلاب چنین مشارکتی در انتخابات را شاهدیم که نشان دهنده آزادی در انتخابات ایران است.
استاندار سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه مشارکت گسترده ملت ایران در انتخابات حیرت تحلیل‌گران سیاسی جهان را برانگیخت، گفت: شور برانگیخته از شعور مردم در این انتخابات به‌قدری بود که مشارکت ایرانیان خارج از کشور را هم با خود همراه کرد و ما در این انتخابات شاهد بودیم که مشارکت ایرانیان خارج از کشور نسبت به انتخابات‌های گذشته افزایش چشمگیری داشت.
برنده اصلی انتخابات نظام و ملت است
وی اضافه کرد: این مشارکت میزان مشارکت گسترده مردمی در عرصه انتخابات موجب افزایش اقتدار و مصونیت کشور می‌شود؛ در حقیقت مردم با حضور گسترده خود این پیام را به دشمنان دادند که با تمام قوا پشتیبان نظام هستند و هر جا نیاز باشد راه دشمنان را سد می‌کنند.
هاشمی تصریح کرد: صیانت از یک مشارکت 70درصدی در پایتخت کشور افتخار هر حکومتی است، چرا که این رأی گسترده حاصل افکار بلند مردم است. آنچه امروز برای ما مهم است تواضع مقابل کرامت، بلوغ، رشادت و وسعت دید مردم ایران است و در این راستا جا دارد قوای 3گانه کشور تمام توان خود را به پای این ملت بریزند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه  محصول کلان این مشارکت گسترده در انتخابات نصیب نظام شد و در این انتخابات نظام و ملت برنده هستند، خاطرنشان کرد: امروز همه جریان‌های سیاسی باید پابه‌پای دولت به ساخت کشور کمک کنند، چرا که دوران رقابت به پایان رسیده و زمان کمک برای سازندگی کشور است.
وی افزود: هیچ وقت قدرت به‌صورت مطلق دست یک جریان نمی‌ماند و تنوع جریان‌هاست که منجر به حضور گسترده مردم ما در انتخابات شده است و همه ما باید این حضور را قدر بدانیم.
مشارکت 75درصدی مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات
هاشمی به آمار مطلوب مشارکت مردم سیستان و بلوچستان در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: حدود یک‌میلیون و 600 هزار نفر در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که از این تعداد یک‌میلیون و 213 هزار و 203 نفر در انتخابات مشارکت داشتند که چیزی معادل 75.41 درصد از جمعیت واجدان شرایط را در بر می‌گیرد.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: 875 هزار و 398 نفر معادل 73.2 درصد از مجموع شرکت کنندگان در انتخابات استان به آقای روحانی و 313 هزار و 985 نفر معادل 26.19 درصد از مردم استان نیز به آقای رئیسی رأی دادند.
وی ادامه داد: این میزان مشارکت در استان بسیار حائز اهمیت است چرا که مشارکت استان 6 درصد از میانگین مشارکت استان‌های کشور بیشتر بوده و این مشارکت در یک استان مرزی با ترکیب جمعیتی خاص نشان‌دهنده دلدادگی و عشق مردم به نظام و بهترین ضامن برای امنیت پایدار است.
هاشمی اضافه کرد: مردم استان ما از دیگر استان‌های مرزی کشور در زمینه مشارکت در انتخابات پیشتاز هستند و در پاسخ به این مشارکت گسترده می‌طلبد با تمام توان به این مردم خدمت کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کمترین میزان رأی به آقای روحانی در استان سیستان و بلوچستان با عدد 28.67 درصد از مجموع آرا مربوط به شهرستان نیمروز و بیشترین میزان رأی نیز مربوط به شهرستان سیب و سوران با 94.97 درصد مجموع آرای مشارکت کنندگان در انتخابات بوده است.
افزایش چشمگیر مشارکت بانوان استان در انتخابات شوراها
وی به افزایش مشارکت بانوان استان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: در این دوره از انتخابات شوراها 415 خانم در سطح استان به شوراها راه یافتند که در مقایسه با دور قبل که این عدد معادل 185 نفر بود، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد؛ بالاترین میزان حضور بانوان در شوراها نیز در میان شهرستان‌های سطح استان مربوط به خاش با 131 عضو شورا است.
هاشمی ادامه داد: این رشد چشمگیر حضور بانوان استان در عرصه انتخابات شوراها نشان‌دهنده نگاه صحیح مردم سیستان و بلوچستان به نقش بانوان است و بی‌شک این تغییر نگاه مردم استان نسبت به حضور بانوان در عرصه اجتماعی قابل تقدیر است.
استاندار سیستان و بلوچستان به نقد شیوه فعلی برگزاری انتخابات در کشور پرداخت و تأکید کرد:‌ انتخابات سنتی که در حال حاضر به‌صورت دستی در کشور برگزار می‌شود باید به‌صورت الکترونیکی برگزار شود، چرا که می‌توان با استفاده از کد پستی و کد ملی به‌راحتی انتخابات را الکترونیک برگزار کرد.
ظریف، جهانگیری و هاشمی می‌توانند گزینه‌های ریاست‌جمهوری آینده باشند
وی خاطرنشان کرد: برخی از اعضای کابینه دولت آقای روحانی مانند آقایان "ظریف، جهانگیری و هاشمی" امروز به یک جایگاه مردمی دست یافته‌اند که می‌توانند در دور آینده انتخابات به‌عنوان گزینه ریاست جمهوری قد علم کنند.
هاشمی با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در منطقه سیستان، گفت: جوسازی رسانه‌های مخالف دولت در رابطه با منطقه سیستان زیاد است وگرنه تاکنون هیچ دولتی به‌اندازه دولت یازدهم در منطقه سیستان خدمت‌رسانی نکرده است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: خوشبختانه تاکنون تمام مراحل مقدماتی جهت راه‌اندازی کارخانه لاستیک‌سازی زابل انجام شده و پروژه احداث این کارخانه به‌زودی وارد فاز علمیاتی می‌شود.
وی به اقدامات دولت در زمینه حل معضلات ناشی از "ریزگردها" در منطقه سیستان اشاره کرد و اظهار داشت: برای حل معضلات ریزگرد در سیستان ابتدا باید توان آبگیری را در منطقه سیستان افزایش دهیم تا اگر آبی از افغانستان به سیستان وارد شد نگران ایجاد سیل در شهرهای این منطقه نباشیم.
هاشمی ادامه داد: در سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به افغانستان، توافق شد 5 کمیسیون مشترک میان ایران و افغانستان تشکیل شود که یکی از این کمیسیون‌ها، کمیسیون آب است که می‌تواند باب گفتگوی ما را در زمینه پیگیری حق‌آبه باز کند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سندهای لازم جهت مقابله با بحران ریزگردها در منطقه سیستان تهیه شده، ادامه داد: تاکنون 3 سند مطالعاتی "مدیریت بر منابع آب، احیای بخشی از تالاب هامون و مهار کانون‌های طوفان شن" تهیه شده و در حال آماده‌سازی برش اجرایی این سندها هستیم.
در مدت باقی‌مانده حضورم در استان به همه تعهداتم عمل می‌کنم
وی تأکید کرد: در مدت باقی‌مانده حضورم در سیستان و بلوچستان، همه تعهدات خود به مردم استان را عملی می‌کنم و ناسپاسی عده‌ای مرا از خدمت بازنمی‌دارد. 4 سال اول حضورم در این استان به ایجاد ثبات و آرامش اختصاص یافت بنابراین در 4 سال دوم که به آرامش و ثبات رسیده‌ایم، آهنگ خدمت‌رسانی در استان سریعتر می‌شود و قویتر از گذشته پیگیر مطالبات مردم استان خواهیم بود.
هاشمی ضمن انتقاد از ارتباط ضعیف برخی از نمایندگان استان با مجموعه استانداری، تصریح کرد: رسانه‌ها از نماینده مخالف دولت در سیستان سؤال کنند که "آیا تاکنون جلسه‌ای برای هم‌افزایی و کمک به سیستان با ما داشته است؟"، نمایندگان استان می‌توانند در زمینه حل مشکلات مردم استان از ما پشتیبانی کنند و ما نیز در این زمینه از آنها انتظار داریم.
استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: درد مردم، درد مشترک ماست و اگر درخواست یا نامه‌ای از جانب نمایندگان در راستای حل مشکلات مردم به ما برسد بی‌شک آن را در حد توان تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنیم.
وی تأکید کرد: مردم سیستان و بلوچستان در سخت‌ترین شرایط اعتراضی ندارند و این امر ما را در خدمت‌رسانی مصمم‌تر می‌کند، چرا که خود را مدیون این مردم می‌دانیم و تصمیم دارم تا زمانی که مجبور به ترک سیستان و بلوچستان نشوم، در این استان خدمت کنم
ارسال نظرات