کارگاه ستاد استهلال ماه رمضان با حضور 50 نفر از علمای شیعه وسنی در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۱۸۳
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان و بلوچستان با توجه به حساسیت و مراقبت ها نسبت به ماه مبارک رمضان و به طبع آن به دنبال تغییرات حال و هوای خاص و نورانیتی که در این ماه به زندگی مردم و فضای جامعه حاکم می‌شود "رویت ماه" از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برهمین اساس قبل از آمدن این ماه نشست هایی برای استهلال ماه رمضان در اقصی نقاط کشور برگزار می شود که در آن دیدگاه‌های فقهی فقیهان و علمای اهل‌سنت و شیعه در باب استهلال، مورد بحث قرار می گیرد.

در همین رابطه حجت الاسلام راهداری معاون نهادهای دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبریدر امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به برگزاری نشست علما برای استهلال ماه رمضان در استان، گفت: این نشست با حضور 50 نفر از علمای شیعه و سنی در شهرستان زاهدان برگزار شد که از این تعداد 40 نفر از علمای اهل تسنن و 10 نفر از طلاب شیعه حضور داشتند.


وی هدف از برپایی این نشست را تعامل و همکاری علما برای رصد ماه های رمضان و شوال به صورت مشترک بیان کرد و افزود: در این کارگاه موضوع استهلال ماه رمضان از نظر علمی و فقهی مورد بحث و گفتگوی علما قرار گرفت که طی آن نکته های علمی و فقهی برای حاضرین بازگو و کار با دستگاه به افراد آموزش داده شد.

گفتنی است رصد ماه رمضان و شوال در این خطه از کشور در شهرستانهای کنارک و سراوان بهترین موقعیت را دارد.

 

ارسال نظرات