مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو:
مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر ۴۷۰ واحد تولیدی در سطح کشور فعال هستند که ۷۰ واحد با کسب استانداردهای جهانی شرایط صادرات محصولات خود را به سایر کشورها اخذ کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۶۳۱۹۷
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، محمود بیگلر مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در پی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سال تولید و اشتغال خط تولید 27 فرآورده جدید فعال شده و وارد بازار پزشکی ایران خواهد شد که حدود 600 نفر اشتغال‌زایی به صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر 470 واحد تولیدی در سطح کشور فعال هستند که 70 واحد با کسب استانداردهای جهانی شرایط صادرات محصولات خود را به سایر کشورها اخذ کرده‌اند و از این مجموعه تقریبا 1700 قلم کالا تولید می‌شود که با افزودن زیرمجموعه‌های خود به بیش بالغ از 13 هزار قلم کالا می‌رسد.

بیگلر، با اشاره به اینکه در حال حاضر مسیر نظارتی سازمان در چرخه تولید، محصول نهایی است تصریح کرد: با این رویکرد و بر اساس برنامه‌ای که از قبل به اداره کل تجهیزات پزشکی داده می‌شود ضرورتی به بررسی مواد اولیه‌ی به کار گرفته شده نیست چرا که این اطمینان را به تولید کننده داده‌ایم که این فرآورده‌ها از منابع معتبر جهانی تهیه می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت تخلف عدم انطباق را در سطح مصرف پیگیری خواهیم کرد که اگر در سایت سازمان غذا و دارو عدم انطباق دیده شود حتما پرونده خاطی به کمیته‌های انضباطی ارجاع داده می‌شود و این موضوع را تا لغو پروانه پیگیری می‌کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به حضور تولید کنندگان در بازارهای جهانی گفت: برای دریافت گواهینامه‌های بین المللی برای تولید کنندگان هماهنگی‌های لازم با دفتر فناوری‌های ریاست جمهوری انجام شده است از طرفی به دلیل هزینه‌های بالا وام کم بهره‌ای را به تولیدکنندگان اختصاص دادیم تا بتوانند این مسیر را طی کنند.

مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن بیان برنامه‌های حمایتی از تولید کنندگان داخلی گفت: برای رسیدن به این هدف پروانه‌هایی که قبلاً یک ساله صادر می‌شد به 3 سال افزایش یافت و پروانه کارخانه‌هایی که محصولات خود را صادر می‌کنند 5 ساله صادر خواهد شد تا دیگر تولید کنندگان دغدغه تمدید پروانه را نداشته باشند.

بیگلر، با اشاره به صدور پروانه صادراتی افزود: برای اولین بار توانستیم پروانه صادراتی را برای محصولات اجرا کنیم تا افراد برای هر محموله‌ی صادراتی به اداره کل تجهیزات پزشکی مراجعه نکنند و به استناد این پروانه بتوانند صادرات خودشان را در طول زمانی که این پروانه اعتبار دارد انجام دهند.

 

ارسال نظرات