خبرهای داغ:
به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد؛
چهارمین کنفرانس ملی معماری و شهرسازی "پایداری و تاب آوری از آرمان تا واقعیت" با حضور استادان برجسته، کارشناسان و صاحب نظران معماری و شهرسازی کشور و مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۰۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، در این کنفرانس ملی که با حمایت و همیاری سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین و شهرداری قزوین همراه بود، استادان برجسته کشور جنبه های مختلف پایداری در سازه ها را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

در ابتدا دبیر اجرایی کنفرانس، ضمن خیر مقدم به میهمانان و شرکت کنندگان، با تعریف مفهوم "پایداری"، در خصوص لزوم برگزاری این کنفرانس و چگونگی داوری مقالات مطالبی بیان کرد.

به گفته دکتر خستو، سرعت گرفتن تخریب طبیعت و شتاب گرفتن توسعه صنعتی و برداشت بی رویه منابع، نگرانی های زیادی را درخصوص پاسخگویی به نیاز نسل های آینده به وجود آورده و از سوی دیگر با توجه به لزوم مقابله با سوانح طبیعی و غیرطبیعی، مفهوم "تاب آوری" به موضوعی بحث برانگیز در مباحث امروز معماری و شهرسازی مبدل شده است.

وی افزود: از حدود 400 مقاله ای که به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده بود، تعداد 152 مقاله پذیرش قطعی شد که چهار مقاله به عنوان مقالات برتر شناخته شد.

خستو تاکید کرد: با توجه به اهمیت ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، امسال میزبان مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز هستیم.

در این مراسم دکتر عطایی قائم مقام ریاست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز ضمن خیر مقدم به میهمانان و حاضران، از زحمات دکتر سلطان زاده، دکتر خستو و دکتر ارمغان به دلیل برگزاری چهارمین کنفرانس ملی معماری و شهرسازی قدردانی کرد.

شایان ذکر است؛ در این کنفرانس، تعدادی از استادان به نام معماری و شهرسازی کشور، مطالبی در خصوص موضوع مورد بحث ارائه دادند و نشست های تخصصی ای نیز در این حوزه برگزار شد.

9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها