خبرهای داغ:
مسئول اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح:

سمنان در رسيدگي به وضعيت سربازان جزء برترين استان ها است

مسئول اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: سمنان در رسيدگي به وضعيت سربازان جزء برترين استان ها است.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۲۵
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در سمنان،‌ سردار موسي كمالي در جلسه رصد و تحليل وضعيت سربازان سپاه استان سمنان ضمن بررسي مشكلات و نقاط قوت و ضعف اظهار داشت: معمولاًما سالانه با مراجعه به استانها وضعیت یگانها از جمله وضعیت سربازان را بررسی میکنیم.

سردار كمالي در این نشست معایب و نواقص مشهود را یادآوری و در خصوص رفع نواقص رهنمودهای لازم را ارائه كرد و با بيان اينكه استان سمنان كمترين نقص را در زمينه وضعيت سربازان دارد و جزء استان هاي نمونه محسوب مي شود، گفت: در سركشي سال آينده بايد معايب رفع و محاسن موجود تقويت شود.

مسئول اداره سرمايه انساني سرباز ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه استان سمنان در برخي از مؤلفه ها برتر است كه از جمله آن كميسيون سربازان نمونه است‌، اظهار داشت: بايد اين مؤلفه هاي برتري حفظ شود.

سردار كمالي با تأكيد بر اينكه بايد شاخص هاي سربازي تقويت شود، گفت: خلوص نيت و جانفشاني و ايثار و گذشت از جمله مواردي و فضايل اخلاقي است كه بايد در طول دوران سربازي در سربازان تقويت شود.

وي بابيان اينكه انتظار ما از سپاه با ديگر سازمان ها متفاوت مي كند، اظهار داشت: برخي از سربازاني كه خدمت سربازي خود را در سپاه مي گذرانند؛ بعد از اتمام دوران سربازي در صورت داشتن شاخصه هاي پاسداري در سپاه استخدام مي شوند و اكنون حدود 50 درصد از همكاران ما را سربازان متعهد،‌مؤمن و بسيجي تشكيل مي دهند.

ناصر عباسي معاون نيروي انساني پايور سپاه استان سمنان نيز در اين نشست با اشاره به اهميت رسيدگي به وضعيت سربازان و كميسيون سرباز اظهار داشت: ما در استان سمنان دستورالعمل هاي ابلاغي را به طور كامل در اين خصوص انجام و اجرا كرده ايم.

وي با اشاره به جلسات برگزار شده با حضور مسئولان زيربط اظهار داشت: كارگروه هاي تخصصي در بحث سربازان تشكيل و جلسات مستمري براي رسيدگي به وضعيت فرهنگي،‌عقيدتي،‌ارزشي و رفع و حل مشكلات به صورت ماهانه برگزار مي شود.

معاون نيروي انساني پايور سپاه استان سمنان با ارائه گزارش كاملي از سربازان استان از جمله متأهلين، متأهلين داراي فرزند، تحصيلات سربازان و نحوه به كارگيري سربازان در سطح استان بيان كرد: جشن ورود به سربازي در بدو ورود سربازان و برگزاري كلاس هاي آموزشي عقيدتي از جمله احكام،‌اخلاق و معرفي سربازان مستعد به دوره آموزش قرآن كريم به عنوان مربي و مدرس تدريس به ساير سربازان در دستور كار قرار دارد.

عباسي همچنين خاطرنشان كرد: ديدار با سربازان معثر، متأهل داراي فرزند و خانواده سربازان متوفي و پيگيري مشكلاتشان از ديگر كارهايي است كه در اولويت قرار دارد و مشكلات سربازان در كارگروه رسيدگي به مشكلات سربازان با حضور مسئولان مربوطه بحث و بررسي مي شود.

وي گفت: هر ساله در استان سمنان جشنواره حضرت علي اكبر(ع) به منظور تجليل و تقدير از سربازان نمونه برگزار مي شود كه سربازان نمونه و شاخص سرباز از لحاظ دينداري اخلاق و خانواده مورد ارزيابي استاني قرار مي گيرند و برترين هاي استان به مرحله كشوري راه مي يابند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها