6 نفر از مصدومان حادثه فوران کوره کارخانه فولاد بویراحمد به استانهای فارس و اصفهان اعزام شدند.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۲۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
رئیس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج با بیان اینکه 8 نفر اعزام 6 مصدوم حادثه فولاد بویراحمد به خارج از استاناز 9 مصدوم این حادثه برای مداوا به این بیمارستان اعزام شدند گفت: از مصدومان این حادثه سه مصدوم دچار سوختگی بیش از 90 درصد، سه مصدوم سوختگی بین 45 تا 80 درصد و 2 نفر هم به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.
دکتر سعیدی نژاد افزود: از مصدومانی که شدت سوختگی آنها بالا بود سه نفر به استان اصفهان و سه نفر به استان فارس برای مداوا اعزام شدند.
به گفته برخی کارگران کارخانه فولاد بویراحمد، این کارگران به هنگام حادثه لباس و کفش ضد حریق به تن نداشته اند و از بهمن ماه پارسال نیز تاکنون حق بیمه برای آنها واریز نشده اما آقای حبیب داشته مسئول حقوقی کارخانه در این خصوص گفت: لباس و امکانات لازم در اختیار کارگران قرار گرفته بوده ولی آنها استفاده نکرده اند.
به گفته کارشناسان، انفجار مواد مذاب کوره در کارخانه های فولاد امری طبیعی است اما نبود لباس ضد حریق،کپسول ایمنی و نبود راه فرار از جمله مهمترین دلایل سوختگی شدید کارگران در این حادثه بوده است.
از دیگر مشکلاتی که کارگران این کارخانه به آن اشاره کردند پرداخت نشدن حقوق و مزایای توسط کارفرما و بی توجهی دستگاه های متولی همچون اداره کار، تعاون و امور اجتماعی، صنعت و معدن و تجارت به اعتراضات و تجمعات آنها در اعتراض به شرایط کاری است.

کوره ذوب فلزات کارخانه فولاد بویراحمدبا 4 متر ارتفاع و یک متر عرض ظرفیت بیش از 10 تن فولاد مذاب را دارد.(این خبر در حال تکمیل شدن است)
ارسال نظرات