خبرهای داغ:
مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: آغاز پذیرش طلاب غیر ایرانی در پنج رشته از امروز آغاز و تا به مدت یک ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۶۳۳۰۹
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
پذیرش طلاب غیر ایرانی در جامعه الزهرا(س) آغاز شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمود مدنی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئله انتخابات برای جامعه ما و امت اسلامی یک حادثه مهم است، اظهار داشت: حضور گسترده ملت ایران پیروزی برای همه افرادی بود که دل در گرو انقلاب داشتند.

وی بابیان اینکه جامعه الزهرا(س) مجموعه‌ای بوده که از جهات مختلفی دارای اهمیت ویژه‌ای است، افزود: جامعه الزهرا(س) نخستین و بزرگ‌ترین حوزه علمیه بانوان جهان تشیع بوده که 13 هزار و 497 نفر در آن مشغول به تحصیل هستند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با تأکید بر اینکه مجموعه جامعه الزهرا(س) به نحوی بیانگر نگاه اسلام به بانوان است، بیان کرد: بانوان به‌عنوان نیمی از جامعه اسلامی به گونه‌های مختلف مورد کم‌توجهی قرارگرفته‌اند و این مجموعه نشان‌دهنده این است که بانوان می‌توانند در امور مختلف واردشده و موفق عمل کنند.

وی ادامه داد: مرد و زن می‌توانند در تمام سطوح مختلف موفق شوند به‌طوری‌که حتی می‌توانند در قله‌های رفیع فقهی هم حضور داشته باشند.

مدنی با اشاره به اینکه جامعه الزهرا(س) یادگار شخصیت‌های بزرگ دینی است، تصریح کرد: جامعه الزهرا(س) در سال 63 به دستور امام خمینی (ره) تأسیس شد و آیات مشکینی، شرعی و جنتی هیئت مؤسس اولیه آن بوده‌اند.

وی بابیان گستردگی دامنه فعالیت مجموعه جامعه الزهرا(س) خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا(س) از 90 کشور و همه استان‌های ایران طلبه دارد که امیدواریم این گستردگی سال‌های آینده بیشتر شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: جامعه الزهرا(س) علاوه بر ظرفیت‌های حوزوی ظرفیت‌های آموزشی مانند هدی هم دارد که در کنار ظرفیت مرکز تخصصی مشغول به فعالیت هستند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه الزهرا(س) ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: بزرگ‌ترین مهدکودک خاورمیانه با ظرفیت هزار و 500 نفر، وجود هفت مدرسه علمیه و بزرگ‌ترین سالن اجتماعات قم ازجمله ظرفیت‌های مجموعه جامعه الزهرا(س) است.

مدنی بیان کرد: ظرفیت فعلی جامعه الزهرا(س) حدود 13 هزار و 497 نفر ایرانی و هزار و 141 نفر غیر ایرانی است که درمجموع 14 هزار و 638 نفر در دو بخش حضوری و غیرحضوری مشغول تحصیل در این مجموعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: فقه و اصول، تفسیر، تاریخ اسلامی، تعلیم و تربیت، تبلیغ و کلام اسلامی ازجمله رشته‌هایی هستند که در جامعه الزهرا(س) وجود دارد، همچنین سطوح یک و دو در حدود 190 واحد در چهار سال خوانده می‌شود.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به آمار جذب سالیانه جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: امسال حدود هشت هزار نفر وارد مرحله پذیرش‌شده‌اند که اگر امکان داشته باشد در خدمت حدود 2 هزار و 700 نفر آنان خواهیم بود.

وی بابیان اینکه جامعه الزهرا(س) در معرفی خود تلاش کمتری کرده است، تصریح کرد: تأکید بر شیوه‌های حوزوی، مرزهای دینی و گستردگی متناسب با فعالیت‌ها، ازجمله نکات اصلی بوده که جامعه الزهرا(س) می‌تواند برای سایر حوزه‌ها الگو باشد.

مدنی با اشاره به اینکه جامعه الزهرا(س) نخستین مجموعه‌ای بوده که توانسته کرسی علمی پژوهشی و آزاداندیشی مجوز دریافت کند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه تبلیغ صورت گرفته که امیدواریم با یک رویکرد جدید این فعالیت‌ها را گسترش داده و بتوانیم به‌عنوان مهارت آن را موردتوجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جلسات تبلیغ خانگی یکی از مؤثرترین جلسات است، تأکید کرد: امروز تبلیغ اصلی همان تبلیغ چهره به چهره است که اگر بتوانیم جامع را به سمت جلسات خانگی پیش ببریم قطعاً در این عرصه موفق خواهیم شد.

مدیر جامعه الزهرا(س) با اشاره به اینکه بخش متولی حوزه‌های تبلیغی دچار مشکل است، عنوان کرد: باید با یک ساماندهی جامعه مشکل متولی حوزه‌های تبلیغی را حل کرد، بنابراین جامعه الزهرا(س) اعلام می‌کند هر مرکزی اعلام نیاز کند در حوزه تبلیغ خانگی، پاسخگوی آن خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مجموعه طلاب غیر ایرانی که از آغاز تاکنون در این مجموعه تحصیل‌کرده‌اند 7 هزار طلبه در بیش از 90 کشور بوده‌اند که برای آنان کمترین امکانات و هزینه صرف شده است.

مدنی خاطرنشان کرد: جشن فارغ‌التحصیلان طلاب غیر ایرانی جامعه الزهرا(س) با حضور بیش از 23 کشور دنیا در هفته گذشته برگزار شد که 22 نفر از افرادی که در این جمع حضور داشتند حوزه علمیه و موسسه آموزشی  در کشور خود تأسیس کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای مدیریت جدید توجه به فارغ‌التحصیلان داخلی و خارجی است، ادامه داد: 12 نفر از فارغ‌التحصیلان طلاب غیر ایرانی جامعه الزهرا(س) صاحب تألیف کتاب هستند، همچنین 36 نفر از آنان نیز مبلغ هستند.

مدیر جامعه الزهرا(س) بیان کرد: انگلستان، آرژانتین، تاجیکستان، ترکیه، هند، سنگاپور، کانادا، مالزی، میانمار، لبنان، افغانستان و پاکستان ازجمله کشورهایی هستند که در این مجموعه حضور دارند.

وی عنوان کرد: آغاز پذیرش طلاب غیر ایرانی در پنج رشته از امروز آغاز و تا به مدت یک ماه ادامه دارد.

ارسال نظرات