خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: حذف اندیشه‌های لیبرالیسم و حذف اندیشه‌های سازش با دشمنان از عناصر سهیم در فتح خرمشهر است که با حضور گروه‌های مردمی، بسیجی، جهادگر و داوطلبحاصل شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۳۱۶
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: حذف اندیشه‌های لیبرالیسم و حذف اندیشه‌های سازش با دشمنان از عناصر سهیم در فتح خرمشهر است که با حضور گروه‌های مردمی، بسیجی، جهادگر و داوطلبحاصل شد.

جلال فارسی استاد دانشگاه‌های استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: پس از سقوط دولت بنی‌صدر و عزل وی، امام خمینی(ره) بر اساس قانون اساسی خود عهده‌دار فرماندهی جنگ و فرماندهی کل قوا شدند.

وی دوران جنگ تحمیلی را دارای دو مقطع مهم عنوان کرد و افزود: آزادسازی مناطق اشغال شده توسط دشمن از مهر ماه سال 1360 آغاز شد و تا سوم خرداد ماه سال 1361 در چهار عملیات ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس به طول انجامید. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما در این عملیات‌ها توانستیم حدود 10 هزار کیلومتر از خاک کشورمان را آزاد کنیم و دشمن نیز به خاطر ترس از ادامه تلفات نیروهایش 2هزار و 500 کیلومتر از خاک ما عقب‌نشینی کرد.

فارسی تشریح کرد: باید فتح خرمشهر را در فرماندهی امام خمینی(ره) به‌عنوان ولی‌امر مسلمین جست‌ و جو کرد، باید این پیروزی را در اتحاد و همدلی میان سپاه و ارتش و بسیج و هم‌چنین رفع دست‌های آلوده مسئولین زمان بنی‌صدر جست‌ و جو کرد.

وی حذف اندیشه‌های لیبرالیسم و حذف اندیشه‌های سازش با دشمنان را از عناصر سهیم در فتح خرمشهر دانست و تصریح کرد: حضور گروه‌های مردمی، بسیجی، جهادگر و داوطلب از دیگر عناصر مهم در دستیابی به این پیروزی است.

این استاد دانشگاه در ادامه ایمان، توکل و باور رزمندگان به نصرت الهی را از دیگر عوامل امیدواری رزمندگان در مقطع دوم جنگ تحمیلی دانست و خاطرنشان کرد: پس از پیروزی در عملیات بیت‌المقدس در میان رزمندگان باوری قوی ایجاد شد که خداوند همواره حامی مظلومان است.

این گفت‌وگو ادامه دارد...

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها