عضو سابق کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با «بسیج»:
روح الله عباسپور گفت: واردات نوعی گرفتاری حتمی برای تولیدکنندگان است و نمی‌تواند پویایی و اشتغالزایی را برای کشورمان فراهم کند.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۰۴
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
واردات گرفتاری حتمی برای تولیدکنندگان است

 روح الله عباسپور عضو سابق کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  کشورهایی همچون کشورما که واردات بی‌رویه را انجام می‌دهند به لحاظ توسعه اقتصادی جزو کشورهای عقب مانده‌‍ محسوب می‌شود. عقب ماندگی نسبی به دلیل مصرف درآمد کشور در واردات است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید و تولیدکنندگان می‌تواند مشکلات اقتصادی کشورمان را رفع کند افزود: یکی از پدیده‌های موجود در رشد اقتصادی آن است که کشورهایی که صادرات بیشتری دارند از رشد بالاتری نسبت به کشورهایی برخوردار هستند که واردات انجام می‌دهند.

وی در ادامه بیان داشت: واردات نوعی گرفتاری حتمی برای تولیدکنندگان است و نمی‌تواند پویایی و اشتغالزایی را برای کشورمان فراهم کند. از اینرو کشورهایی که صادرات را بر پایه ذخایر نفتی که منابع طبیعی بالا هستند و یا با سرمایه های طبیعی بالا انجام می‌دهند دارای رشد اقتصادی پایینی هستند.

عضو سابق کمیسیون صنایع مجلس خاطر نشان کرد: واردات بی‌رویه در کشورمان، رشد اقتصادی را ضعیف می‌کند و ثروت کشور در جهت خرید واردات کالاهای خارجی از بین می‌رود.

ارسال نظرات