مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی:
مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: اولین مدرسه طبیعت به نام تاک در استان مرکزی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۶۶
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سعید محمودی شامگاه سه‌شنبه در سمینار محیط زیست و چالش‌های امروز که در دانشگاه اراک برگزار شد با اشاره به اهداف احداث مدرسه طبیعت گفت: کودکان احتیاج دارند که عمل خود را در محیط باز انجام دهند این مدرسه بهترین مدرسه در راستای آزادی بچه‌ها است.

وی افزود: کودکان با حضور در این مدارس با محیط زیست خود آشنا می‌شوند و می‌تواند در بزرگسالی از محیط زیست خود نگهداری و حفاظت کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: اگر کودکان به درستی با عوامل محیط زیست آشنا شوند قطعا در بزرگسالی این عوامل را سرلوحه خود قرار می‌دهند و دیگر دوستان را نیز راهنمایی می‌کنند.

محمودی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید اجازه دهند که کودکان آزاد باشند، گفت: کودکان به آزادی نیاز دارند نباید بگذاریم آنها فقط به محیط خانه محدود شوند.

وی افزود: متاسفانه امروزه در محیط زیست شاهد خسارت‌های هستیم از جمله شکار حیوانات توسط شکارچیان و تخریب محیط زیست توسط افرد که باید در این زمینه در راستای آگاه‌سازی گام برداریم.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی آلودگی هوا را نتیجه بی برنامگی دولت‌ها دانست و گفت: دولت‌ها برنامه‌های توسعه پایدار را اجرایی نکردند و در راستای آن برنامه ریزی نداشتند و گام برنداشتند.

محمودی ادامه داد: هر دولتی که برسر کار می آمد برنامه کوتاه مدتی برای محیط زیست در نظر می‌گرفت در صورتی محیط زیست برنامه‌های بلند مدتی را می‌طلبد که در دولت دوازدهم برنامه‌های بلند مدتی را برای حل این مشکلات در نظر گرفته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمک‌های چشمگیر همه سمن‌ها توانسته است در راستای محیط زیست ما را به موفقیت‌های چشمگیری برساند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات