خبرهای داغ:
اصغر اشتريه كارآفرين موفقي است كه کارش را از شاگردي در كارگاه هاي پنيرسازي آغاز كرده و اكنون در كسوت فعال اقتصادمقاومتي با راه اندازي كارگاه توانسته است براي چهار نفر ديگر اشتغال ايجاد كند.
کد خبر: ۸۸۶۳۴۸۲
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸

وی سال ها در روستای انباردان شهرستان بستان آباد در کارگاه های مختلف تولید پنیر شاگردی کرده است و پس از مدتی کار کردن و شاگردی، فوت و فن این رشته را در کارگاه های مختلف پنیرسازی می آموزد و تصمیم می گیرد تا خود یک کارگاه تولید و بسته بندی پنیر راه اندازی کند ولی در ابتدا موفق نمی شود.

اصغر اشتریه کارکردن و تلاش خستگی ناپذیرش اراده او را برای رسیدن به هدف صد چندان می کند و تا رسیدن به هدف نهایی دست از کار مداوم و پشتکار خود بر نمی دارد تا اینکه دوسال پیش تلاش های او نتیجه داده و او یک کارگاه کوچک پنیرسازی راه اندازی می کند.

اصغر اشتریه یک فعال اقتصادی و کارآفرین موفقی است که تلاش خستگی‌ناپذیر را رمز موفقیتش در زندگی می‌داند.

وی درحال حاضر به عنوان یک فعال اقتصادی در زمینه فرآوره های لبنی در تولید و بسته بندی پنیر به فعالیت مشغول است و در سال گذشته توانسته است 91 تن پنیر تولید کرده و در بسته های مختلف به بازار عرضه کند.

اصغر اشتریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی در مورد زمینه فعالیت اقتصادی خود گفت: سرانجام نتیجه زحمت های خود را به دست آوردم و توانستم در روستای انباردان شهرستان بستان آباد یک کارگاه تولید پنیر راه اندازی کنم.

وی با اشاره به این که برای انجام هر کار بزرگی باید از کارهای کوچک آغاز کرد و با شاگردی کردن و یاد گرفتن فوت و فن کار و استفاده از تجربه های دیگران به موفقیت رسید، افزود: دو سال پیش با راه اندازی کارگاه پنیر علاوه بر خودم توانستم برای چهار نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد کنم.

این کارآفرین موفق ادامه داد: ولی من به این کارگاه راضی نبوده و هدف بزرگی در ذهن داشتم و هدف بعدی من توسعه این کارگاه بودم ولی توسعه این کار به سرمایه نیاز داشت که من سرمایه آنچنانی نداشتم.

اشتریه اضافه کرد: توسعه این کارگاه دغدغه اصلی من بود تا این که با تسهیلات صنایع تبدیلی قرارگاه بسیج سازندگی آشنا شدم و پس از مشاوره به دریافت وام به مبلغ 300میلیون ریال اقدام کردم و با تسهیلات اقتصادمقاومتی و اندک سرمایه ای که داشتم توانستم کارم را توسعه داده یک کارگاه بزرگ ایجاد کنم .

این فعال اقتصاد مقاومتی با اشاره به فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخلی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان ابراز کرد: از این که با ایجاد کارگاه پنیر تواسته ام گامی موثر در زمینه اقتصاد کشورم برداشته و برای چهار نفر دیگر نیز اشغال ایجاد کنم و از سویی دیگر به فرمایش رهبری لبیک بگویم خوشحال هستم.

وی عدم ثبات قیمت ها در بازار را مشکل اصلی این صنف اعلام کرد و اظهار داشت: مشکل عمده این صنف این است که قیمت ها در بازار ثبات نداشته و تضمینی وجود ندارد پایان سال در این کار سودی نصیبت شود.

ارسال نظرات