خبرهای داغ:
رمان «آخرین مرز» اثر هاوارد فاست نویسنده آمریکایی از سوی نشر اسم روانه بازار کتاب شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۵۷۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمان «آخرین مرز» اثر هاوارد فاست با ترجمه فریدون مجلسی از سوی نشر اسم منتشر شد.

هاوارد فاست بی‌گمان یکی از نامدارترین، پیشروترین و قدرتمندترین نویسندگان معاصر آمریکاست و این رمان از بهترین آثار او است. از این نویسنده آثار دیگری نیز ترجمه شده که مورد توجه علاقه‌مندان به ادبیات قرار گرفته است.

داستان این رمان بر مبنای یک واقعه مستند تاریخی نوشته شده است. گروه کوچکی از سرخ‌پوست‌های آمریکا که در نیمه قرن نوزدهم از سرزمین‌های سرسبز اجدادی خود به نقطه بی آب‌وعلفی کوچانده شده و به جان آمدند در راه حق و آزادی مبارزه‌‌ای طولانی و شجاعانه آغاز کردند و سختی‌های بسیاری به جان خریدند.

«آخرین مرز» تنها شرح فجایعی نیست که بر سر یک قوم کوچک سرخ‌پوست آمده بلکه شرح احوال، احساس و عواطف آنها و کسانی است که در سطوح مختلف اداری، نظامی و اجتماعی آمریکا در این ماجرا درگیر بوده‌اند.

در بخشی از این رمان آمده می‌خوانید: «سراغ اسب‌هایشان رفتند و در علفزارهای نرم به سمت جنوب راندند. با اشتیاقِ سردِ کسانی پیش می‌راندند که باید نابود می‌کردند تا کفارهٔ نابودی را بپردازند. از مرز ایالتی وارد وایومینگ شدند و عصر توقفگاه چوبیِ بین‌راهیِ کوچکی را به نام ایستگاه بلاف دیدند. آنجا اطلاعات دقیق‌تری وجود داشت. دو گاوچران که آن روز بعدازظهر رسیده بودند عده‌ای گدا را دیده بودند، صحنه‌ای که انگار از دوزخ نازل شده باشد.»

رمان «آخرین مرز» اثر هاوارد فاست با ترجمه فریدون مجلسی در 356 صفحه با قیمت 27هزار تومان توسط نشر «اسم» منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها