حسینی شاهرودی خبر داد:

بررسی اسناد نحوه هزینه کرد منابع هدفمندی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، از بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه ها در نشست فردای کمیسیون متبوعش خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۰۳
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید حسن حسینی شاهرودی در تشریح نشست فردای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد سازمان هدفمند کردن یارانه ها و علل عدم موفقیت در هزینه‌کرد صحیح منابع در دستورکار کمیسیون اقتصادی مجلس  است.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: به استناد ماده 214 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی این تقاضا به کمیسیون اقصادی ارجاع شده است، بنابراین کمیسیون اقتصادی اسناد و مدارک لازم را از سازمان هدفمندسازی یارانه ها دریافت کرده و با حضور نمایندگان متقاضی و مسئولان سازمان این تقاضا بررسی می شود.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نحوه هزینه کرد منابع هدفمندی مهم ترین محور تقاضای تفحص نمایندگان است، ادامه داد:در سال های گذشته در زمینه ارائه یارانه به بخش تولید عملکرد ضعیفی وجود داشت که باید میزان پرداخت یارانه به این بخش و میزان درآمدها و نحوه هزینه کرد منابع شفاف و اصلاح شود.

حسینی شاهرودی افزود: اگر فردا بررسی های لازم انجام شود و نمایندگان از توضیحات و مستندات ارائه شده قانع نشوند، کمیسیون اقتصادی درباره رد یا وارد دانستن تقاضا رای گیری می کند و سپس گزارش کمیسیون به هیئت رییسه تقدیم می شود، تا برای رای گیری به صحن علنی ارسال شود.

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: منابع حاصل از حذف دهک های ثروتمند از دریافت یارانه های نقدی، باید به اقشار کم درآمد و اشخاص تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و بخش اشتغالزایی کشور اختصاص یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار