خبرهای داغ:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه ۱۴۵ مرکز توسعه فرهنگ نهج‌البلاغه همزمان با ماه رمضان در استان افتتاح می‌شود، گفت: ۱۳۰ مسجد و ۱۵ زورخانه استان مشمول این طرح واقع شدند.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۰۷
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام علی شکری ضمن بیان اینکه افتتاح مرکز توسعه نهج‌البلاغه در مساجد و زورخانه‌های استان سمنان اجرایی خواهد شد، اظهار کرد: این طرح در حالی امسال فعال می شود که در سال گذشته تنها تعداد اندکی مسجد را تحت پوشش داشت لذا در سال جاری قرار است در ۳۹ مسجد شاهرود، ۱۷مسجد دامغان، ۱۰ مسجد گرمسار، ۱۹مسجد مهدیشهر، ۱۶ مسجد میامی و شش مسجد سرخه فعال شود.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر در راستای ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه توسعه و ترویج آن به واسطه ورزش است و با توجه اینکه زورخانه بابیان مدح امام علی(ع) و دیگر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و پهلوانی و رشادت‌های وی به صورت مستقیم در ارتباط است لذا پیش‌بینی شد تا ۱۵ زورخانه استان نیز تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه طرح توسعه نهج‌البلاغه به صورت سراسری در سطح کشور اجرایی خواهد شد، ابراز داشت: توجه به نهج‌البلاغه و دستورات امام علی(ع) برای شیعیان بسیار حائز اهمیت است لذا معتقدیم باید زمینه احیای این فرهنک را در جامعه فراهم کرد که با توجه به قرارگرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان این مهم می‌طلبد تا بیش از پیش به این کتاب بها داده شود که اجرای این طرح می‌تواند بستر مناسبی را برای توسعه و ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه ایفا کند.

شکری ادامه داد: این طرح برای دومین سال پیاپی اجرایی می‌شود که تجربه موفق آن باعث شد تا این طرح را در بسیاری از مساجد استان نیزعملیاتی کنیم که امیدواریم بتوانیم با ترویج آن در استان این استقبال و رغبت عمومی مردم را تقویت کنیم و شاهد این باشیم که مساجد بیشتری در سطح استان را تحت پوشش قرار دهیم.

وی افزود: خوشبختانه مساجد و زورخانه‌های استان سمنان این آمادگی را اعلام کرده اند که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان در زمینه احیا و ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه گام‌های ارزشمند بردارند که باید گفت امیدواریم با اجرای موفق این طرح بتوانیم این طرح را در سطح کشوری نیز تعمیم دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری گردهمایی روحانیان مستقر و طرح هجرت استان روز چهارشنبه در شاهرود، گفت: افتتاح ۱۴۵ مرکز توسعه فرهنگ نهج‌البلاغه همزمان با این برنامه انجام خواهد شد.

۷۰ روحانی مستقر و ۵۵ روحانی طرح هجرت درروستاهای استان سمنان مشغول به امر تبلیغ دین و انجام امور فرهنگی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها