نویسنده و کارگردان مطرح کشورمان گفت: ساخت فیلم های گیشه پسند باعث به حرکت درآمدن چرخ سینما و کسب درآمد می شود ولی کسب درآمدها بدون در نظر گرفتن مقتضیات جامعه، رعایت اخلاق و ارزش های اسلامی امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۸۸۶۳۶۵۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

جواد شمقدری، رئیس سابق سازمان سینمایی و نویسنده و کارگردان کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره تولیدات سینمای کشور و بررسی چرایی میل سینماگران ما برای ساخت فیلم های )زرد)، گفت: یکی از مشکلات اساسی فیلم سازان ما کپی فیلم نامه ها و فیلم های خود از تولیدات داخلی و خارجی پرفروش است.

وی در ادامه افزود: اکثر فیلم های ما بر اساس سلیقه فیلم نامه نویس و یا متاثر از سفارشات تهیه کنندگان ساخته می شود که در نوع اول ذهنیت فیلمنامه نویس است که فیلم را شکل می دهد و در نوع دوم تهیه کننده است که تولید فیلم را برای جذب مخاطب و درآمد، تولید می‌کند در این فرآیند ممکن است از هر روش و متدی برای جذاب کردن فیلم استفاده کنند و متاسفانه یک از روش های متداول جذب مخاطب استفاده از کلیشه های جنسی و شوخی های نامتعارف است.

این کارگردان سینما، عنوان کرد: البته ساخت فیلم های گیشه پسند باعث به حرکت درآمدن چرخ سینما و کسب درآمد، سینما داران و فیلم سازان است و نمی توان این نکته مهم را فراموش کرد، که هزینه های سینما نیز باید تامین شود، ولی کسب درآمدها بدون در نظر گرفتن مقتضیات جامعه، رعایت اخلاق و ارزش های اسلامی امکان پذیر نیست.

شمقدری،خاطر نشان کرد: رشد امیال و آرزوها و تقویت و خاستگاه ذهنی نسبت به تمدن و فرهنگ غرب همواره یکی از شاخصه های مدرنیسم و تجددگرایی بوده که فضای سینمای ایران نیز بشدت تحت تاثیر آن است و بسیاری از آرمان ها و ارزش های اسلامی یا از فضای ذهنی سینماگر ما رخت بربسته یا به موضوعات درجه چندم و کم اهمیت تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه غفلت زدگی و سقوط در سراشیبی بی هویتی یکی از آفت های جدی روشنفکران و جامعه هنری است، تصریح کرد: در واقع تمامی ارزش ها و موضوعاتی که به نوعی ریشه در سنت و تفکر اسلامی ما دارد، مورد بی توجهی و بی عنایتی هنرمندان و به تبع آن سینماگران واقع شده است.

ارسال نظرات