خبرهای داغ:
وقایع تاریخی ومذهبی فرهنگی برای روشنگری دربرابرعمق بخشی به فرهنگ ایران اسلامی خوب است
کد خبر: ۸۸۶۳۷۳۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فلاورجان،،فرماندار شهرستان  فلاورجان اصغرهدایت درجمع بسیجیان وگروهان  فاطمیون  شهرستان فلاورجان  به  مناسبت سوم خرداد  گفت:سوم خرداد به عنوان فتح خرمشهررا یکی از برگهای منور و درخشان  در تاریخ ایران اسلامی دانست و به حق به نام  روز حماسه ،ایثار، مقاومت و پیروزی از آن نام برد هاند. .

هدایت درادامه افزود:بهره مندی هایی که فتح خرمشهربرای انقلاب اسلامی داشت را می توان چنین بیان نمود که این عملیات بارمزمقدس یا علی ابن ابیطالب(ع)وبا هدف  آزادساز آن انجام شدکه به مدت سه هفته بیشترطول نکشید ودرسوم خرداد ماه  منجربه آزادسازی وفتح  کامل خرمشهرانجام شد.

وی درادامه تصریح کرد:دشمن تا این زمان که درموضع حمله، فتح تهران وشکست انقلاب اسلامی بود اما با فتح خرمشهر اقرار به شکست خودمی کندبطوری که صدام حسین اشاره به خورد شدن استخونهای ارتش خود دراین عملیات می کند.عملیات جنگ درخرمشهرعوض شد وکشورما ،درتاریخ معاصر کشورما تحت تهاجامات مختلفی قرارگرفته است .

فرماندار شهرستان فلاورجان همچنین اضافه کرد:ارتشیان ،سپاهیان وبسیجیان ما دریک روح  وارد  دفاع مقدس شدند واز کیان این نظام وایران اسلامی دفاع  کردند و به دشمن  اجازه ندادندکه ذره ای از خاک کشورمان را تصاحب نماید.

وی با اشاره به این موضوع خاطر نشان کرد:فتح  خرمشهر درست  یک نقطه و یک  نقطه  ویک کانون تاریخی ویک نقطه منور درتاریخ جمهوری اسلامی است وتنها دراین حوزه نباید محدود گردد زیرا که ارزش وجایگاه آن بالا می باشد.فتح خرمشهر،فتح ارزشها درنظام مقدس اسلامی است وچقدرزیبا این روز را به روز ایثار،مقاومت وپیروزی نامگذاری نمودند.

هدایت  ادامه داد:درفتح خرمشهرفرهنگ همدلی ،وحدت ، فرهنگ ازخودگذشتگی وفرهنگ توجه به آرمانهای عالی نهادینه شدوباغث فتح خرمشهرشد.این فرهنگ درجامعه اسلامی نهادینه شدوامروز شاهدهستیم که درتمام حوزه ها به عنوان یک نهاد مردمی وفراجناحی که متعلق به همه مردم است نقش حود را خوب ایفا می کنند.

فرماندارشهرستان درپایان اظهار کرد: امروز هم فرهنگ بسیجی درحفظ دستآوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی وحفظ ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی نقش خودرا ایفا می کند.فرهنگ بسیج ییعنی دل درگرونظام داشتن است ،فرهنگ بسیجی یعنی همیشه درصحنه بودن است.ما بعنوان نظامی که مفتخراست به چنین فرهنگ که ریشه آن به فتح ارزشها ودوران دفاع مقدس است بایدمواظب باشیم که این فرهنگ که متلق به مردم است راحفظ کنیم درپایان ازخانواده شهید قنبری تجلیل به عمل آمد ورژه موتورسوران وحرکات نمایش گروه ذوافقاراین ناحیه انجام شد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها