خبرهای داغ:
استاد دانشگاه‌های قزوین اذعان کرد: آزادسازی خرمشهر بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران و ضربه سنگینی برای صدام و حامیان او که همواره پشتیبان و تجهیزکننده او بودند، محسوب می‌شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۷۸۴
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

جلال فارسی استاد دانشگاه‌های استان قزوین، در ادامه گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بازتاب‌های گسترده‌ای را در حوزه داخلی و بین‌المللی به همراه داشته است.

وی با بیان تاثیرات این آزادسازی در حوزه بین‌المللی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران و ضربه سنگینی برای صدام و حامیان او که همواره پشتیبان و تجهیزکننده او بودند، محسوب می‌شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی بود تا دشمنان بفهمند که جمهوری اسلامی با تمام مشکلاتی که در درون کشور با آن‌ها مواجه است هنوز توانایی ایستادگی و بیرون راندن دشمن از خاک خود را دارد.

فارسی مطرح کرد: تمام بلوک‌های قدرتی که پشتیبان و حامی ارتش صدام بودند پس از فتح خرمشهر حمایت‌ها و تجهیزاتشان را بیشتر از قبل کرده و برای فشار بیشتر به ایران از طرح‌ها و نقشه‌های پیشرفته‌تری استفاده کردند.

وی در ادامه به تاثیرات این پیروزی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: این آزادسازی باعث ایجاد دو نگاه مختلف در داخل کشور شد چرا که عده‌ای از افراد بدون توجه به بندهای قطعنامه 514 خواهان پذیرش آن و قبول آتش‌بس بودند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: قبول آتش‌بس بدون پرداخت غرامت‌های جنگ، شناخته شدن کشور متجاوز و اعلام صلح پایدار که در قطعنامه 514 به آن‌ها اشاره‌ای نشده بود، آتش‌بسی مقطعی بود و هرگز  نمی‌توانست تضمین‌کننده امنیت کشور باشد لذا از سوی ایران پذیرفته نشد. 

فارسی تبیین کرد: فتح خرمشهر سبب شد تا انگیزه رزمندگان برای ادامه جنگ و پاکسازی کشورشان دوچندان شود و امید تازه‌ای را برای ادامه مسیر به دست آورند.

وی خاطرنشان کرد: از خسارات جدی که به خاطر دوگانگی ایجاد شده در کشور به ما وارد شد آن بود که تا پایان جنگ دولت مستقر چندان جدی را ایفا نکرد.

این استاد دانشگاه در خاتمه فتح خرمشهر را دستاوردی بزرگ عنوان کرد و گفت: آزادسازی خرمشهر که یک نقطه استراتژیک و مهم در دوران جنگ تحمیلی بود در واقع برجسته‌ترین و بزرگترین رویداد 8 سال دفاع مقدس است.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها