خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز:
فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز اذعان کرد: ما باید همواره در مسیر انقلاب حرکت کنیم و در راه رسیدن به آرمان‌هایمان باید مقاوم بوده و چه‌بسا خرمشهرهای بسیاری را نیز باید فتح کنیم.
کد خبر: ۸۸۶۳۷۹۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

علیرضا حیدری، فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر آزادسازی ارزش‌ها است و هرگز تنها به معنای آزادسازی خاک نبوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: سوم خرداد روز مقاومت، ایثار و پیروزی است چراکه رزمندگان اسلام توانستند پس از 578 روز سرزمینشان را از اشغال دشمن نجات دهند.

این مسئول تشریح کرد: دوران جنگ تحمیلی به دو مقطع مجزا تقسیم می‌شود که آزادسازی و فتح خرمشهر نقطه تعیین کننده این دو مقطع است و تا قبل از آزادسازی خرمشهر، استراتژی بیرون راندن دشمن از خاک کشورمان مهم‌ترین استراتژی بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز مطرح کرد: آزادسازی خرمشهر تاثیر بسزایی در اهداف دشمن داشت و سبب شد که رژیم بعث عراق و قدرت‌های حمایت‌کننده اش بفهمند که اتحاد، همدلی، مقاومت و گوش فرا دادن به فرامین رهبری حرف اول را در ایران می‌زند و مانعی بزرگ برای رسیدن دشمن به اهداف شوم و پلیدش است.

حیدری افزایش اعتماد به نفس را از دیگر ثمرات این آزادسازی عنوان کرد و گفت: پس از آزادسازی خرمشهر مردم و رزمندگان توانایی‌های خود را باور کردند و فهمیدند که باروحیه بالا و فرماندهی خوب حتی با امکانات اولیه و ضعیف نیز می‌توان به موفقیت‌های بزرگ دست یافت.

وی با اشاره به جمله معروف خداوند خرمشهر را آزاد کرد، توضیح داد: این جمله بیانگر آن است که رزمندگان با اتحاد، ایمان، تقوا، معنویت و توکل به خداوند توانستند خرمشهر را از دستان دشمن آزاد سازند.

این مسئول در خاتمه فتح خرمشهر را الگویی مناسب برای مسیر پر پیچ و خم امروز معرفی کرد و متذکر شد: ما باید همواره در مسیر انقلاب حرکت کنیم و در راه رسیدن به آرمان‌هایمان باید مقاوم بوده و چه‌بسا خرمشهرهای بسیاری را نیز باید فتح کنیم.

1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها