يك جوان روستايي در شهرستان پارس آباد مغان با حمايت بسيج سازندگي توانست در يك كارگاه 90 متري در عرصه تولید پنیر براي سه نفر اشتغالزایی ايجاد كند.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۲۸
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان، صالح فرهادپور يكي از فعالان اقتصاد مقاومتي در شهرستان پارس آباد است كه توانسته با دريافت 40 ميليون تومان تسهيلات اقتصاد مقاومتي از بسيج سازندگي و راه‌اندازي کارگاه تولیدی پنیر كمك شاياني به اقتصاد خانواده خود داشته باشد.

فرهادپور یک از کارآفرینان پارس آبادی در روستای موسی لو است که با اراده و پشتکار موفق به راه اندازی یک کارگاه تولیدی و اشتغال آفرین در این روستا شده است، وی 35 ساله است و دانشجوی مقطع کارشناسی برق است.

این کارآفرین پارس آبادی در گفتگو با خبرنگارآران مغانگفت: در سال 1394 با توجه اینکه شغلم دامداری در روستا بود تصمیم به راه اندازی یک کارگاه تولیدی پنیر در روستای موسی لو کردم که در این راستا به بسیج سازندگی ناحیه پارس آباد مراجعه و با ارائه طرح خود موفق به دریافت 40 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی شدم.

وی افزود: برای اینکه شروع کار جدید بدون تجربه و دانش مورد نیاز بود با حد اقل امکانات منزل مسکونی روستایی و با استفاده از حیاط منزل پدری ام در زمینی به مساحت 90 متر مربع یک کارگاه کوچک در زمینه کار تولید پنیر را آغاز کردم.

فرهادپور با بیان اینکه در ابتدای راه اندازی این کارگاه مهمترین مشکل من نداشتن سرمایه بود، گفت: پس از مراجعه به بسیج سازندگی و بازدید مسئول بسیج سازندگی شهرستان پارس آباد از این کارگاه از طرح بنده حمایت شد و هم اکنون در کنار دامداری مشغول فعالیت در این کارگروه تولید پنیر هستم.

این کارآفرین موفق اهل روستای موسی لو با اشاره به اینکه در این محل سه نفر مشغول کار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر انواع محصولاتی که ما تولید و عرضه می‌کنیم شامل پنیر معمولی، پنیر پیتزا، پنیر ریکوتا و همچنین پنیر خامه ای است.

وی با بیان اینکه فرآورده های تولیدی در این کارگاه علاوه بر نیاز منطقه به شهرها و استانهای همجوار از قبیل اردبیل، کرج، قم تبریز و ارومیه صادر می شود، اظهارکرد: متاسفانه مسئولین و یا نهادهای حمایت کننده آنگونه که شایسته و بایسته است از طرح های اقتصاد مقاومتی حمایت نکرده اند و نهادی که صادقانه پی گیر و دنبال رو اقتصاد مقاومتی است بسیج و سپاه پاسداران است که به حق طلایه دار طرح های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

فرهادپور در پایان به جوانان جویای کار توصیه کرد با توجه به اینکه در جامعه با محدودیت شغل اداری روبرو هستیم می توانند با ارائه طرح و ایده نسبت به ایجاد شغل برای خود مثمر ثمر باشند.


///

///

///

///

///

///

///

 

ارسال نظرات