مسئول سازمان بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری در فارسان گفت: سوم خرداد تجسم عصاره انقلاب و دفاع مقدس و تجلی اتکا به خداوند و اطاعت از رهبری است.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۲۹
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ دکتر احمدرضا بسیج در گردهمایی فاتحان خرمشهر شهرستان فارسان ضمن تبریک سوم خرداد و فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت:هر چیزی که در جهان هستی وجود دارد شامل یک ظاهر و یک باطن است و همه ما تنها ظاهر را می‌بینیم و باطن را نمی‌بینیم و با آن کاری نداریم.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سوم خرداد تجسم عصاره انقلاب و دفاع مقدس و تجلی اتکا به خداوند و اطاعت از رهبری و عزم راسخ مردم ولایتمدار ماست و برای همیشه الهام‌بخش نسل‌های آینده در سینه تاریخ خواهد ماند.

وی اظهار داشت: اکنون باگذشت ۳۵ سال از حماسه بزرگ و تاریخ‌ساز آزادسازی خرمشهر، همچنان یادآوری «عملیات بیت‌المقدس» و حماسه مقاومت، ایثار و پیروزی رزمندگان اسلام در پاک‌سازی خرمشهر از لوث وجود اشغالگران بعثی باعث زنده شدن روح مقاومت و حماسه و تولید عزم اراده ملی برای مقابله با دشمنان انقلاب و بدخواهان ایران عزیز می‌شود.

دکتر بسیج افزود: در دنیا کسانی هستند که ظاهراً پیروز می‌شوند. پیروزی ظاهری نصیب آن‌هاست؛ اما پیروز واقعی کسی است که دل درگرو فردای قیامت دارد، پیروز واقعی کسی است که در دنیای مادی بر اساس اصول الهی حرکت می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به احادیثی اشاره داشت و گفت: رسول خدا می‌فرمایند: کسی که یک‌قدم برای جهاد در راه خدا بردارد هر قدمش صدها هزار حسنه برای او دارد و صدها هزار گناه از او بخشیده می‌شود، همچنین پیامبر درجایی دیگر نیز می‌فرمایند: انسان مجاهد را خداوند برتری می‌دهد بر انسان غیر مجاهد و صدها درجه به او می بخشد.

دکتر بسیج، همچنین به دیگر احادیث و روایات از ائمه پرداخت و اظهار داشت: برخی حاضر هستند برای رسیدن به‌ جایی؛ دین و دنیای خود را خراب کنند تا آن را به دست بیاورند. حضرت علی (علیه السلام )در این مورد می‌فرمایند: فکر نکنید که اگر در این دنیای مادی کسی توانست به توفیقی دست پیدا کند برنده است؛ تنها برنده واقعی کسی است که بر اساس ارزش‌ها زندگی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت علی(علیه السلام) در مورد جهاد این‌گونه می‌فرمایند: با دستان خود جهاد کنید و اگر با دست نتوانستید با زبان و اگر با زبان قادر نبودید در دل خود بگویید. وقتی زشتی در جامعه اتفاق می‌افتد عده‌ای با زبان و دست مانع می‌شوند و اعلام می‌کنند عده‌ای دیگر هم با دست و هم با زبان اعلام و هم دلشان به درد می‌آید؛ ولی گروه چهارمی هستند که تنها مانند مُردگان در جامعه هیچ کاری نمی‌کنند.

رئیس بسیج اساتید استان همچنین به مقام شهدا اشاره داشت و با بیان حدیثی از امام رضا(علیه السلام) بحث را ادامه داد و گفت: کسانی که در دنیا شهید می‌شوند در دوره رجعت امامان زنده می‌شوند و این بار به مرگ طبیعی می‌میرند. پس ما باید تازنده‌ایم رزمنده باشیم چون مرگ و زندگی و شکست و پیروزی امتحانی است برای ما و شما، خوشا به حال کسانی که باطن دنیا را بفهمند.

ارسال نظرات