فرمانده سپاه شهرستان حاجی آباد با اشاره به رشادت رزمندگان اسلامي در عمليات بيت المقدس گفت: خرمشهر شهرمقاومت، خون و ايثار است.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۵۰
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ سرهنگ حجت امیری کیا در جمع پاسداران ناحیه  گفت: خرمشهر شهر مقاومت و خون و ايثار پس از ۳۵ روز بعد از جنگ تحميلي در تاريخ ۴ آبان ۵۹ به اشغال نيروهاي بعث عراقي درآمد و در اين ۳۵ روز مقاومت، مردم خرمشهر حماسه اي را به جاي گذاشتند كه فراموش شدني نيست.

 

وي افزود: آنها با سلاح عزم و ايمان به مكتب و عشق و علاقه به ميهن، با دست خالي چنان مقاومتي كردند كه در تاريخ بي نظير است و به اعتقاد كارشناسان نظامي، مقاومت و ايستادگي اي كه در خرمشهر به وجود آمد با هيچ يك از مقاومت هاي عمليات ها و جنگ هاي ديگر قابل قياس نيست.

 

فرمانده سپاه حاجی آباد در ادامه افزود: بعد از اشغال شدن خرمشهر، در ۱۵ دي ۵۹ اولين عمليات به نام عمليات نصر براي آزاد سازي اين شهر انجام شد و نيروهاي ايران نتوانستند تصرف خرمشهر را به دست بگيرند و بعد عمليات هاي ديگري در اين راستا انجام دادند.

 

وي در ادامه خاطرنشان كرد: براي آزاد سازي خرمشهر ۳ عمليات به نام هاي ثامن الائمه، طريق القدس و فتح المبين صورت گرفت و رزمندگان اسلام بعد از برنامه ريزي هاي دقيق توانستند در عمليات بيت المقدس پيروز شوند و بعد از آن فتح خرمشهر را به دست بگيرند.


ارسال نظرات