خبرهای داغ:
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی:
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون 70 مورد اعتراض و گزارش در خصوص تخلفات و برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان به هیئت نظارت رسیده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۸۶۱
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، فرهاد فلاحتی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی در خصوص تخلفات انتخاباتی در خصوص پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی گفت: همکارانم در هیئت های نظارت شهرها و بخش ها، گزارشات تخلف را پیگیری می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید افراد مستنداتی هم از تخلفات ارائه دهند افزود: این مستندات به هیئت مرکزی نظارت داده خواهد شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون گزارش خاصی از تقلب یا تخلف محرز انتخاباتی ارائه نشده است و معمولا گزارشات تخلف از مواردی است که در سرنوشت انتخابات تاثیر چندانی ندارد.

فلاحتی با تاکید بر اینکه گزارشات و تخلفات را پیگیری و در صورت لزوم اقدام می کنیم بیان کرد: این اقدام به هر صورتی که حق به حق دار برسد انجام خواهد شد که ممکن است بازشماری یا ابطال برخی از صندوق ها باشد.

وی اظهارکرد: پس از اتمام انتخابات تاکنون؛ ۳۵ نفر درخصوص برگزاری انتخابات شوراها در روستا اعتراض خود را به هیئت های نظارت شهرستانی اعلام کرده اند که بیشتر این اعتراضات مربوط به این است که افراد بیشتری نسبت به افراد ساکن در روستا در انتخابات شورای روستا شرکت کرده اند در حالی که حق رأی در روستا نداشته اند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی همچنین از دریافت ۳۵ مورد اعتراض نسبت به انتخابات شوراهای اسلامی شهر خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۹ مورد مربوط به انتخابات شورای شهر بیرجند بوده است.

فلاحتی از جمله تخلفات انتخاباتی گزارش شده را انجام تخلف انتخاباتی در حین رأی گیری و انجام تبلیغات در شب قبل از انتخابات عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه فرصت اعتراض کاندیداها به نتیجه انتخابات تا دو روز بعد از انتخابات است که این مهلت تمام شده است افزود: پس از این هم هیئت های اجرایی و نظارت شهرستان و بخش باید ظرف مدت پنج روز به این اعتراضات رسیدگی و نتیجه را اعلام کنند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان جنوبی گفت: همچنین پس از اعلام نتیجه نیز افراد دو روز فرصت خواهند داشت تا اعتراض خود را به هیئت های نظارت بالادستی اعلام کنند.

فلاحتی اظهارکرد: در این مرحله اعتراضات مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در هیئت نظارت شهرستان و اعتراضات مربوط به انتخابات شوراهای شهر در هیئت عالی نظارت استان با فرصت 15 روزه رسیدگی و نتایج قطعی اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها