قیمت نفت در معاملات امروز با اعتماد به اینکه اوپک عرضه خود را در تمام سال 2017 و سه ماه نخست سال بعد کاهش می‌دهد، تقویت شد.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۱۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت در معاملات امروز با اعتماد به اینکه اوپک عرضه خود را در تمام سال 2017 و سه ماه نخست سال بعد کاهش می‌دهد، تقویت شد.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 26 سنت افزایش 54.41 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با 22 سنت افزایش 51.69 دلار معامله شد.

هر دو نوع شاخص نفتی نسبت به کمترین قیمت خود در ماه می که به زیر 50 دلار در هر بشکه رسیده بودند، بیش از 10 درصد افزایش ارزش ثبت کردند. این افزایش قیمت ناشی از اتفاق آرای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نظیر روسیه برای تمدید توافق کاهش تولید تا مارس 2018 بوده است.

موسسه بیزینس مانیتور اعلام کرد کاهش تولید اوپک می تواند تنها به توازن بازار در سال جاری بینجامد و از سال 2018 بازار با مازاد عرضه روبرو خواهد شد هرچند که سطح کمتری نسبت به سال‌های2016-2013 خواهد داشت.

«در یک افق 5 ساله، رشد قیمت نفت کاهش ساختاری دارد و با افزایش پیوسته عرضه تحت فشار قرار دارد.»

یک دلیل اصلی که چرا بازار بیش از این متوازن نشده است، تولید نفت آمریکا بوده است که از نیمه سال 2016 بیش از 10 درصد افزایش یافته و به 9.3 میلیون بشکه در روز رسیده است.

حفاران آمریکایی با استفاده از معاملات آتی که در آن قیمت نفت بالاتر از قیمت خرید لحظه‌ای است، تولیدات آتی خود را فروخته‌اند تا برای تامین مالی توسعه تولید خود از این مبالغ استفاده کنند.

به منظور متوقف کردن این کار، تحلیلگران گلدمن ساکز و دیگر موسسات پیشنهاد کردند که چرخش قیمت برای جریمه دیرکرد لحاظ شود به طوریکه قیمت های آتی اکنون کمتر از قیمت های لحظه ای است.

ارسال نظرات