یک جامعه شناس گفت: ریشه شیوع مصرف سیگار در دختران به عنوان پرستیژ اجتماعی نمایش و خودنمایی در انظار عمومی است، این کار نوعی واکنش هیجانی به مشکلات خود است که آسیب های زیادی هم دارد
کد خبر: ۸۸۶۳۹۱۸
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

خودنمایی در انظار عمومی؛ ریشه گرایش دختران به مصرف سیگاردکتر محمد احمدی بلوطکی جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش مصرف سیگار در بین دختران وزنان جامعه به عنوان پرستیژ اجتماعی اظهار داشت: متایفانه استعمال دخانیات در بین قشر دختران و زنان جامعه شیوع زیادی پیدا کرده است.

وی با بیان چرایی افزایش مصرف سیگار در بین دختران افزود: علت و ریشه این مسئله نمایش و خودنمایی در انظار عمومی است، این کار نوعی واکنش هیجانی به مشکلات خود است که آسیب های زیادی هم دارد.

این جامعه شناس با بیان راهکارهایی برای مقابله با این ناهنجاری یادآور شد: مسئولان فرهنگی کشور باید برای دختران و زنان ما تفریحات سالم و برنامه هایی را ایجاد کنند که شادی را به خانواده ها تزریق کند. شادی از لذت است اما لذت هم باید مشروع و حلال و هم هزینه مناسبی داشته باشد تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

دکتر احمدی بلوطکی خاطر نشان کرد: دولت، نهادهای فرهنگی و مساجد می توانند در این راستا برنامه ریزی کرده و با ایجاد لذت و شادی در خانواده ها گرایش دختران و زنان را به مصرف دخانیات مانند سیگار و قلیان که دروازه ورود به اعتیاد به مواد مخدر است کاهش دهند.


ارسال نظرات