مسئول بسیج رسانه البرز گفت: بسیاری از خانواده ها تاثیراتی از تماشای شبکه های ماهواره ای می گیرند که این تاثیرات در نهایت منجر به طلاق و تنش های خانوادگی می شود.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۲۶
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

افزایش نرخ طلاق و تنش های خانوادگی با تماشای کانال های ماهواره ایابراهیم نوروزی مسئول بسیج رسانه البرز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با تاثیر ماهواره بر افزایش معضلات اجتماعی بویژه طلاق در کشور اظهار داشت: اثرات زیانبار کوتاه مدت و بلند مدت ماهواره به عنوان یکی از فراگیر ترین و تاثیرگذارترین وسیله ارتباط جمعی دارای اهمیت است و با گذشت زمان و تغییرات اساسی که در شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی کشورها بویژه ایران شکل گرفت بر اهمیت مقابله با آسیب های آن افزوده شد.

وی با بیان اینکه شبکه های ماهواره ای خانواده و روابط انسانی را که نوعی سرمایه اجتماعی است مورد هدف قرار داده اند افزود: ترویج بی سامانی خانواده ها در مقابل ساختار اصلی خانواده ، ترویج و عادی جلوه دادن خیانت زن و شوهر به یکدیگر، بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین، هویت زدایی از مفهوم خانواده، مخدوش کردن رابطه فرزندان در خانواده و افزایش بدحجابی و افزایش طلاق ناشی از تماشای شبکه های ماهواره ای است.

مسئول بسیج رسانه البرز خاطر نشان کرد: ریشه بسیاری از طلاق ها به مشکلات شخصی و فردی زوجین بر می گردد، بسیاری از خانواده ها تاثیراتی از تماشای شبکه های ماهواره ای می گیرند که این تاثیرات در نهایت بیشتر منجر به طلاق و تنش های خانوادگی می شود.

نوروزی با بیان راهکارهای مقابله با پیامدهای منفی تماشی شبکه های ماهواره ای مطرح کرد: صدا و سیما می تواند با برنامه سازی مناسب و بر اساس نیاز مخاطب بسیاری از معضلات و آسیب های ناشی از تماشای ماهواره را در جامعه بویژه در خانواده ها به حداقل برساند.


ارسال نظرات